Microsoft ogłasza koniec „ery haseł”. Inne metody logowania są dziś po prostu lepsze

Microsoft ogłasza koniec „ery haseł”. Inne metody logowania są dziś po prostu lepsze25.09.2018 23:29

Z trwającej konferencji Ignite w kwestii bezpieczeństwa można wnioskować jasno: zdaniem Microsoftu klasyczne hasła to przeżytek, a logowanie do usług czy urządzeń może dziś przebiegać na wiele innych, wygodniejszych i co najmniej tak samo bezpiecznych sposobów. Choć temat jest złożony, Microsoft ogłosił koniec „ery haseł”, a wszystko to przede wszystkim za sprawą udostępnienia aplikacji Microsoft Authenticator z obsługą Azure Active Directory.

Oznacza to, że od teraz użytkownicy usług Microsoftu w firmach będą mogli logować się do nich z wykorzystaniem innych metod, niż klasyczne wprowadzanie hasła. Wystarczy smartfon z zainstalowaną aplikacją, by uwierzytelnienie przebiegło dzięki PIN-owi oraz (w ramach drugiego składnika) z wykorzystaniem biometrii – na przykład dzięki rozpoznawaniu twarzy lub z użyciem czytnika linii papilarnych.

Korzystając z metody uwierzytelniania wieloskładnikowego możesz zmniejszyć liczbę naruszeń o 99,9 proc. i przy okazji sprawić, że użytkownikowi będzie łatwiej, bo wyeliminowane zostaną hasła. Żadna firma nie pozwala przedsiębiorstwom eliminować więcej haseł niż Microsoft. Dzisiaj ogłaszamy koniec ery haseł – komentuje Rob Lefferts, wiceprezes do spraw bezpieczeństwa w Microsoft.

Logowanie do usług i urządzeń z wykorzystaniem innych metod od haseł jest dziś coraz bardziej popularne. Na tej samej konferencji Ignite, Microsoft zaprezentował także tablicę Surface Hub 2 – interesujące urządzenie stworzone głównie z myślą o firmach. Podczas prezentacji jako jeden z głównych atutów urządzenia przedstawiono możliwość uzyskiwania dostępu do plików kilku pracowników jednocześnie, a wszystko wyłącznie dzięki uwierzytelnianiu na bazie odcisku palca. Zmiany w tym kierunku są więc nieuniknione.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.