Microsoft zastąpi ciasteczka własną technologią?

Microsoft zastąpi ciasteczka własną technologią?11.10.2013 13:02
Marcin Paterek

Strategia „jednego Microsoftu” przybiera realne kształty — wszystkie produkty giganta tworzą razem coraz gęstszą siatkę połączeń, dzięki której w ramach jednego konta możemy przechowywać pliki w chmurze, kupować gry mobilne, logować się do systemu Windows czy wysyłać e-maile. Nie da się ukryć, że tak rozbudowany ekosystem jest prawdziwą kopalnią informacji dla potencjalnych reklamodawców. Czy Microsoft zdecyduje się podać im użytkowników na tacy? Według niepotwierdzonych przecieków, koncern pracuje nad własną technologią, która w przyszłości ma zastąpić ciasteczka.

Nowe narzędzie ma być odpowiedzią na zmiany, jakie zaszły w sposobie konsumowania treści. Ludzie obecnie coraz rzadziej przywiązani są do konkretnego komputera. Z zasobów Internetu korzysta się za pośrednictwem całej gamy urządzeń. Reklamodawcom natomiast zależy na tym, by wyświetlać dopasowane oferty niezależnie od tego, jakiego sprzętu w danej chwili używamy. Jako że system polegałby na rozpoznawaniu urządzeń, Microsoft musiałby uzyskać od każdej osoby zgodę na przetwarzanie danych na temat jej aktywności w celach reklamowych. Póki co nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbywać. Pojawiają się spekulacje, że stosowny zapis mógłby zostać po prostu włączony do warunków, na które użytkownik zgadzałby się przed pierwszym uruchomieniem sprzętu.

Takie podejście ma też swoje zalety. Jeśli Microsoft faktycznie wziąłby na siebie ciężar gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych osobom trzecim w celach reklamowych, ewentualna odpowiedzialność za naruszanie prywatności nie rozmywałaby się tak, jak ma to miejsce w przypadku ciasteczek. Z kondensacji ucieszyłyby się też urzędy zajmujące się ochroną praw konsumentów, bo znacznie ułatwiłoby to nadzorowanie, czy wszystko odbywa się zgodnie z prawem.

Microsoft bez wątpienia ma bardzo szerokie pole do manewru. Koncern mógłby równolegle zbierać dane płynące ze wszystkich komputerów, tabletów i smartfonów działających pod kontrolą systemu Windows, ale także z Xboksów, Internet Explorera, Outlooka czy Binga. Pod lupą znalazłaby się niezliczona ilość osób, która codziennie korzysta z usług i produktów giganta (sam tylko Windows w ubiegłym roku miał 1,3 mld użytkowników). Ale nie tylko — w końcu Xbox One ma zamiar zatrzeć granicę między graniem a oglądaniem telewizji, dzięki czemu reklamodawcy zdobyliby jeszcze smakowitszy kąsek. Zwłaszcza że właściciele Xboksów 360 tylko w 2012 r. spędzili przy nich w sumie ponad 18 mld godzin.

Informatorzy twierdzą, że nie ma mowy o wprowadzeniu pomysłu w życie w najbliższej przyszłości. Projekt zastąpienia ciasteczek znajduje się ponoć na bardzo wczesnym etapie i sam Microsoft nie wie, kiedy miałby wystartować. Wyścig jednak trwa, bo nad podobnym rozwiązaniem pracuje również Google. Porzucenie ciasteczek jest ważne, ale naszym priorytetem jest znalezienie takich metod, które pozwolą to zrobić bez naruszania praw konsumentów — powiedział rzecznik Microsoftu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.