Milk Crate Challenge. Kolejne niebezpieczne wyzwanie na TikToku

Milk Crate Challenge. Kolejne niebezpieczne wyzwanie na TikToku03.09.2021 08:04
Źródło zdjęć: © YouTube | Local 4

TikTok został opanowany przez viralowe nagrania osób podejmujących się "wyzwania" o nazwie Milk Crate Challenge. To kolejna niebezpieczna moda internetowa, która może skończyć się wizytą w szpitalu.

Zyskujące na popularności wyzwanie Milk Crate Challenge polega na ułożeniu skrzynek po napojach w konstrukcję przypominającą piramidę schodkową. Zadaniem śmiałka jest wbiegnięcie po stopniach na szczyt wieży, a następnie szybkie zejście z niej. Jak nietrudno się domyślić, chwiejna konstrukcja powoduje, że uczestnicy wyzwania często spadają na ziemię. Część prób kończy się poważnymi urazami ciała, a nawet utratą przytomności.

Nic dziwnego, że nowa internetowa moda spotkała się z reakcją ze strony ekspertów. To może być nawet gorsze niż upadek z drabiny – powiedział w komentarzu dla amerykańskiego dziennika The Washington Post Shawn Anthony, ortopeda ze szpitala Mount Sinai w Nowym Jorku.

Do sprawy odniósł się również Departament Zdrowia Baltimore. Na profilu instytucji na Twitterze pojawił się niedawno następujący wpis: W związku z rosnącą liczbą hospitalizacji związanych z COVID-19 w całym kraju, przed przystąpieniem do #milkcratechallenge sprawdź proszę, czy w lokalnym szpitalu jest dla ciebie dostępne łóżko.

Udział w wyzwaniu odradza również amerykańska Agencja Żywności i Leków (FDA). Chociaż regulujemy mleko, nie możemy tego polecić – napisała rządowa instytucja na Twitterze, w odpowiedzi na wpis komika Conana O'Brien, który stwierdził, że przed podjęciem wyzwania czeka na zatwierdzenie przez FDA. Agencja dodała, że może lepszym pomysłem byłoby wypicie szklanki dobrego mleka i zwrócenie wszystkich skrzynek do sklepu.

Popularność Milk Crate Challenge sprawiła, że TikTok znalazł się w ogniu krytyki za możliwość udostępniania tego typu treści. Do sprawy odniósł się rzecznik platformy, który wydał następujące oświadczenie: TikTok zabrania treści promujących lub gloryfikujących niebezpieczne działania. Usuwamy takie filmy i przekierowujemy wyszukiwania do naszych wytycznych dla społeczności, aby zniechęcić do takich treści. Zachęcamy wszystkich do zachowania ostrożności w swoim zachowaniu, zarówno w Internecie, jak i poza nim.

Jeszcze niedawno wpisanie hashtagu #milkcratechallenge dawało 9 mln wyświetleń – informował pod koniec sierpnia serwis internetowy magazynu Fast Company. Portal zwracał przy tym uwagę, że nie należy obwiniać za ten trend wyłącznie TikToka.

Dzięki tak ogromnej platformie - TikTok może pochwalić się ponad miliardem użytkowników miesięcznie - treść zaczyna żyć własnym życiem, a jej wyłapanie może być prawie niemożliwe, ponieważ filmy są stale publikowane za pomocą różnych sztuczek, które utrudniają ich identyfikację za pomocą algorytmu. Zamiast bawić się w obwinianie, wszyscy moglibyśmy zrobić coś, aby zakończyć to szaleństwo. Na przykład: W pełni dorośli ludzie, przestańcie przyklejać kły wampira do zębów lub lizać przypadkowe obiekty publiczne, aby sprawdzić, czy zarazicie się koronawirusem

CONNIE LIN

Fast Company

Ostatecznie TikTok postanowił zbanować Milk Crate Challenge na swojej platformie. Wpisanie popularnego hashtagu powoduje obecnie wyświetlenie komunikatu "nie znaleziono wyników". Pojawia się również informacja, że "to wyrażenie może być powiązane z zachowaniem lub treścią, które naruszają wytyczne".

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.