Motorola jest pod kreską, ale z uśmiechem pozywa Apple

Motorola jest pod kreską, ale z uśmiechem pozywa Apple27.01.2012 12:58

Poznaliśmy wyniki finansowe za zamknięty właśnie 2011 rok fiskalny i za ostatni kwartał tego roku. Wzrost kosztów operacyjnych sprawił, że Motorola mimo prawie 3,5 miliarda dolarów przychodu w ostatnim kwartale nie wyszła na plus. Jednak dopiero w ciągu najbliższego roku przekonamy się, czy Motorola wytrzyma na rynku, gdyż dopiero wiosną zakończy się przejęcie Motoroli przez Google. Ale jest potencjał — Motorola ma szansę zablokować sprzedaż iPhone'a 4S i działanie iCloud sześcioma swoimi patentami.

Motoroli udało się zwiększyć roczny przychód o 14% względem 2010 roku, ale to nie pozwoliło jej wyjść na plus. Przychód producenta urządzeń mobilnych w ciągu minionego roku wyniósł 13,06 miliarda dolarów, ale koszty, które poniosła firma były jeszcze wyższe. 2010 rok Motorola zamknęła mając 78 milionów dolarów straty, a na końcu 2011 była już 249 milionów dolarów pod kreską. Strata na akcję wyniosła 84 centy.

Jednak urządzenia Motoroli sprzedają się całkiem nieźle. W ciągu 2011 roku fiskalnego Motorola sprzedała 42,4 miliony telefonów, w tym 18,7 miliona smartfonów. Motoroli udało się również sprzedać ponad milion tabletów.

Motorola udała się do Sądu Dystryktowego w Południowym Dystrykcie Florydy z teczką patentów. W portfolio były między innymi patenty na odbiornik z ukrytą anteną zewnętrzną i mechanizm umożliwiający wymianę danych adresowych przez przesyłanie wiadomości między bezprzewodowymi urządzeniami. Opatentowane wynalazki są niemal trywialne, ale mogą skutecznie zablokować w Stanach Zjednoczonych iPhone'a i iCloud. I dobrze, bo Apple ostatnio już przesadza z potyczkami o wymiar ramki dookoła ekranu tabletu czy o przesuwanie guziczka na ekranie żeby odblokować telefon.

Z drugiej strony można powiedzieć, że wyszło szydło z worka. Google od dłuższego czasu promuje hasło „don't be evil” („nie bądź zły (wredny)”) w kontekście patentowej wojny podjazdowej, a jednocześnie wysługuje się już jedną nogą należącą do niego Motorolą w takiej właśnie potyczce. Z jednej strony dobrze, że ktoś da Apple'owi prztyczka w nos, ale Google wydaje się nie szanować etyki, którą sam promuje. Nie jest to zresztą jedyny przypadek odejścia od nieformalnego motta firmy — Google będzie złośliwy dla użytkowników od 1 marca, kiedy to w życie wcielona zostanie nowa polityka prywatności i warunki użytkowania usług. Nowe zasady pozwalają firmie zbierać wszystkie informacje ze wszystkich usług i łączyć je w jeden profil zalogowanego użytkownika. Innymi słowy wyniki wyszukiwania i wysłane maile będą połączone z nazwiskiem, adresem i numerem telefonu. Cóż… to jest już wredne.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.