Mozilla ma ambicje, by stać się trzecią siłą na rynku smartfonów

Mozilla ma ambicje, by stać się trzecią siłą na rynku smartfonów09.05.2013 14:01
Marcin Paterek

Tanie urządzenia są dobrym punktem wejścia na rynek, ale nie oznacza to, że nie możemy czy nie chcemy zrobić czegoś większego — zapowiedział Li Gong, wiceszef działu urządzeń mobilnych w Mozilli. Jego zdaniem Firefox OS ma realny potencjał do tego, by stać się trzecim najpopularniejszym systemem na smartfonach. Skąd jednak ma się brać ta mistyczna siła?

Pierwsze modele urządzeń z Firefox OS skierowane są raczej do niewymagających odbiorców i trudno oczekiwać, by mogły nawiązać jakąkolwiek walkę z flagowymi smartfonami konkurencji. Gong przekonuje jednak, że to zaledwie początek. Prawdziwy pazur mamy zobaczyć dopiero pod koniec roku, gdy do sprzedaży trafi luksusowy sprzęt przygotowywany w tajnych laboratoriach Sony. To właśnie za jego pomocą Mozilla chce pobić konkurencję (choć nie zostało to powiedziane wprost, prawdopodobnie chodzi o Windows Phone) i zdobyć trzecią lokatę w rankingu najpopularniejszych ekosystemów dla smartfonów.

Co ciekawe, Gong asekuracyjnie ostudził swój zapał dodając, że trzeba pamiętać o tym, iż na zbudowanie dopracowanego systemu potrzeba nieco czasu. W jaki jednak sposób Mozilla chce zdobyć swój kawałek wyraźnie podzielonego tortu, którym głównie objadają się Apple i Google? Według Gonga kluczową sprawą jest to, że Mozilla jako jedyna firma gra z klientami w otwarte karty. Stawiamy nie tylko na otwarte programowanie, ale również na swobodny dostęp do całego procesu tworzenia. Wszyscy mogą sprawdzić nasze plany, zestawy funkcji, odnalezione błędy, wprowadzone poprawki. Każdy może samemu ocenić, w jakim kierunku zmierza projekt — zapewnia. W ten sposób Firefox OS ma się odróżniać od Androida, który powstaje wyłącznie w siedzibie Google. Jego twórcy ponoć nie współpracują z operatorami sieci komórkowych i producentami sprzętu, którzy swoje modyfikacje mogą wprowadzać dopiero po opublikowaniu nowej wersji systemu. Mogą się z tym nie zgadzać, ale takie są reguły gry — podsumowuje Gong.

Oprócz całkowitej transparentności, o silnej pozycji Firefox OS świadczyć mają jeszcze dwa czynniki. Pierwszym z nich jest bogate grono partnerów, wśród których już teraz wymienia się pięciu producentów (ZTE, LG, Huawei, TCL oraz Sony) i osiemnastu operatorów. Drugą istotną cechą ma być oparcie systemu na HTML5, który z racji swojej popularności ma uprościć i przyśpieszyć proces tworzenia nowych aplikacji. Kiedy zaczynaliśmy pracę nad tym projektem, ludzie myśleli, że zwariowaliśmy. Jednak biznesowy punkt widzenia wyraźnie wskazuje, że istnieje zapotrzebowanie na trzeci system — przekonuje Gong. Ciekawe tylko, co na to Microsoft, Canonical czy Samsung?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.