Mozilla szuka nowego wizerunku. Każdy może pomóc skroić dla niej szaty

Mozilla szuka nowego wizerunku. Każdy może pomóc skroić dla niej szaty22.06.2016 21:03

Fundacja Mozilla zamierza zupełnie zmienić swój wizerunek. Celem, jak zwykle w takich sytuacjach, jest uproszczenie przekazu i podkreślenie ważnych dla Mozilli wartości. Tym razem Fundacja chce przede wszystkim wyeksponować swoją otwartą naturę i ideę równości w Sieci, dlatego zwróciła się o pomoc do społeczności. Jednocześnie Fundacja podkreśla, że to nie chodzi o crowdsourcing.

Na wstępie warto przyjrzeć się temu, jak powstała marka Mozilla. Jest to jedna ze starszych marek, kojarzonych z Internetem, będąca połączeniem nazwy przeglądarki Mosaic (rozwijana w latach 1993-1997) i Gozilla. Mozilla przeprowadziła ankietę, z której wynika, że jedynie 30% internautów wie, czym się zajmuje organizacja, poza wydawaniem Firefoksa.

Na razie Mozilla przedstawiła jedynie strategię i 7 wizji na specjalnej stronie Mozilla Open Design. Warto przyjrzeć się temu, jak organizacja chce być odbierana – jako otwarta, dbająca o prywatność, niezależna lub niosąca kaganek oświaty użytkownikom Internetu. Z siedmiu narracji można wybrać swój ulubiony motyw przewodni i skomentować go lub zaproponować zmiany. Dwa przykłady możecie zobaczyć poniżej.

[1/2]
[2/2]

Na podstawie informacji zebranych wśród członków społeczności Fundacja zamierza zebrać najważniejsze wskazówki i przekazać je agencji odpowiedzialnej za wizerunek. Mozilla prosi, by przy ocenie przykładowych narracji internauci patrzyli w przyszłość, a nie do korzeni Fundacji.

Agencja przedstawi kilka koncepcji związanych z logotypem, projektem strony, materiałami promocyjnymi i tym podobnymi elementami identyfikującymi markę. Spośród nich społeczność będzie mogła wybrać swojego faworyta lub zgłaszać uwagi, choć nie będzie miała decydującego głosu. Proces ma być w pełni transparentny i otwarty, żadna decyzja nie zostanie podjęta za zamkniętymi drzwiami i bez uzasadnienia.

Za kilka dni dowiemy się, jaka narracja wydaje się najodpowiedniejsza społeczności i co najbardziej kojarzy się z Mozillą. Kolejnym krokiem będą prace koncepcyjne i już w lipcu powinniśmy zobaczyć nowe logo. We wrześniu wprowadzone zostaną ostatnie poprawki. Projekt powinien zakończyć się w listopadzie i od tego momentu zacznie się wdrażanie nowego wizerunku Mozilli.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.