[MWC 2015] Cyanogen poważnieje. Za nowym wizerunkiem idą nowi partnerzy i smartfony

[MWC 2015] Cyanogen poważnieje. Za nowym wizerunkiem idą nowi partnerzy i smartfony03.03.2015 16:11

CyanogenMod, jako jedna z najpopularniejszych modyfikacji Androida, swoją prostotą, wyeliminowaniem wszelkiego zbędnego oprogramowania oraz wydajnością zaskarbił sobie lojalność tysięcy użytkowników na całym świecie. Program stał się dziś podstawową alternatywą dla Androida z producenckimi nakładkami, a odpowiedzialny za niego zespół zyskuje partnerów ze czołówki branży. Na Mobile World Congress ogłoszono kooperację z Alcatelem i Qualcommem.

Alcatel Hero 2+ będzie pierwszym smartfonem tego producenta z preinstalowanym systemem Cyanogen OS. To zmodyfikowana wersja Alcatela Hero 2, posiadającego 6-calowy wyświetlacz IPS o rozdzielczości 1080p, ośmiordzeniowy procesor Mediateka, 2 GB RAM-u i aparat o rozdzielczości 13 megapikseli. Ponadto urządzenie pozwala na obsługę rysikiem oraz zestaw przeznaczonych dla niego akcesoriów, z którymi kompatybilność ma zostać zachowana także w wariancie z Cyanogen OS. Odblokowany smartfon ma kosztować 300 dolarów.

Urządzenie nie będzie oczywiście pierwszym, na którym Cyanogen OS został zainstalowany już przez producenta. Jest to popularną praktyką w Indiach, w Chinach pojawił się zaś OnePlus One, o którym jednak trudno powiedzieć, że wypełnił swoją misję pogromcy flagowców. Na Alcatelu zainstalowana zostanie jedenasta wersja systemu, bazująca na Androidzie 4.4.4, można się jednak spodziewać, że z czasem dojdzie do aktualizacji do Lollipopa.

Drugim kierunkiem rozwoju zespołu Cyanogen jest współpraca z Qualcommem. Będzie się ona przede wszystkim skupiała na dostarczaniu Qualcommowi oprogramowania dla pokazowych modeli smartfonów, wykorzystujących Snapdragony z serii 200, 400 i 600. Chodzi zatem raczej o budżetowe produkty, jednak dla Cyanogena fakt bycia istotnym partnerem dla korporacji rzędu Qualcomma ma niebagatelne znaczenie w walce o status wiodącej androidowej alternatywy.

Z nowymi partnerami ma przyjść też nowa identyfikacja wizualna Cyanogena. Steve Kondik, szef zespołu, twierdzi, że firma rozwinęła się na tyle, by dojrzeć wizerunkowo. Koniec zatem nawiązującej do hakersko-romowej przeszłości stylistyki. Można się spodziewać, że zmiany będą dotyczyć nie tylko logo, ale znajdą także odzwierciedlenie we wzornictwie samego interfejsu użytkownika.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.