Na Facebooku zabrakło miejsca na wyświetlanie reklam, ale to się zmieni

Na Facebooku zabrakło miejsca na wyświetlanie reklam, ale to się zmieni28.07.2016 17:32

Lwią część swojej potęgi Facebook zawdzięcza przede wszystkim reklamom. Jak jednak wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia, przez co jakiś czas temu zrewidowano politykę prywatności serwisu tak, aby treści z Audience Network (facebookowej platformy reklamowej) były także wyświetlane poza samym serwisem użytkownikom, którzy nie posiadają tam konta.

Powodem takiego stanu rzeczy wcale musi być jedynie chęć zwiększenia zasięgu kampanii, choć bez wątpienia to jest priorytetem. Przy okazji opublikowania wyników finansowych za drugi kwartał tego roku, szef finansów Facebooka, Dave Wehner, poinformował o pewnym poważnym problemie serwisu Marka Zuckerberga. Na niebieskich stronach kończy się bowiem przestrzeń, gdzie można wyświetlać reklamy.

A to oczywiście wymaga nowych pomysłów na kanały, jakimi można przekazywać Internautom treści reklamowe, bądź zrewidowania formy reklam tak, aby użytkownicy widzieli więcej reklam na wykorzystywanej dotychczas powierzchni. To wyjaśnia sporo, jeśli chodzi o priorytety w rozwoju serwisu, jakimi w ostatnim czasie podzieliła się jedna z wiceszefów Facebooka, Nicola Mendhelson.

Nieprzypadkowe jest przecież, w kontekście reklamowych problemów Facebooka, stwierdzenie, że w ciągu pięciu lat w serwisie nastąpi migracja z treści tekstowych na wideo. Uzasadnia to także ogromne inwestycje we współpracę z dostawcami filmowych treści. Można zatem zakładać że szumnie zapowiadana rewolucja wideo, jest w dużej mierze spowodowana znacznie większymi możliwościami umieszczania w tego typu treściach reklam.

Według opublikowanych właśnie wyników finansowych, w ujęciu rocznym przychód Facebooka z reklam wyniósł 6,2 mld dolarów i stanowi 84% całego przychodu korporacji. Serwis może się także pochwalić statystykami dotyczącymi samych użytkowników – w stosunku do zeszłego roku, miesięczna liczba aktywnych użytkowników wzrosnąć miała o ponad 200 mln. Sukcesywnie zwiększa się także czas, jaki użytkownicy spędzają na Facebooku.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.