r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Reklamy z Facebooka zobaczą nawet ci, którzy nie mają tam konta

Strona główna AktualnościINTERNET

Jak już zapewne niektórzy zauważyli, dzisiejszego ranka wizyta na Facebooku wiązała się z zaakceptowaniem nowej polityki zarządzania ciasteczkami. Nie jest to jedynie formalność, a raczej ważna zmiana w tym, jak będzie odtąd funkcjonował jeden z najbardziej intratnych i nielubianych mechanizmów w Sieci, czyli reklamowy moloch Facebooka.

Facebook właśnie stał się globalnym graczem w branży reklamowej, a to wszystko w związku z ekspansją poza sam serwis. Odtąd facebookowe reklamy będą bowiem wyświetlane nie tylko w samym serwisie a treści Audience Network będą wyświetlane w całej Sieci, nie tylko na Facebooku. Jeśli zatem ktoś sądził, że brak konta w niebieskim serwisie uchroni go przed algorytmami Marka Zuckerberga, to czas, by zrewidował swoje przekonania.

Andrew Bosworth, wiceprezes Facebooka ds. reklamy i biznesu otwarcie stwierdza, że celem nowego przedsięwzięcia jest trafienie z treściami reklamowymi do użytkowników, którzy nie posiadają konta na Facebooku, bądź nie korzystają z niego aktywnie. Oczywiście wszystko to wśród powtarzanych do znudzenia zapewnień o trosce o prywatność i transparentności, która z definicji niewiele ma wspólnego z pytaniem o zgodę.

r   e   k   l   a   m   a

Twórcy stron będą mogli zatem wykorzystywać algorytmy Facebooka do profilowania użytkowników za pomocą ciasteczek. Według Boswortha, Facebooka ma dużą przewagę w tej kwestii nad konkurencją, dzięki trudnej do wyobrażenia sobie ilości danych dotyczących zachowań użytkowników, jakie można było zgromadzić dzięki administrowaniu największym serwisem społecznościowym świata.

Nie sposób mieć wątpliwości, że Facebook tym samym chce konkurować z Google. Korporacja jednocześnie informuje, ze daje internautom, także tym spoza serwisu, możliwość wyboru. Mowa o panelu ustawień, który oddaje w ręce użytkownika wybór, czy chce on oglądać reklamy sugerowane na podstawie jego profilu. Można tam także zdecydować, czy zebrane na Facebooku dane mogą służyć typowaniu reklam poza serwisem. Dostępna jest także strona z preferencjami reklamowymi, gdzie można je przeglądać i dostosowywać.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.