Netflix odnotowuje spadki. Platforma ma coraz mniej nowych użytkowników

Netflix odnotowuje spadki. Platforma ma coraz mniej nowych użytkowników21.04.2021 16:06

Jak informuje "The Guardian", Netflix odnotował znaczący spadek liczby nowych użytkowników w 2021 roku. Jeśli trend spadkowy utrzyma się do końca roku, może okazać się, że będzie to najgorszy okres pod względem wzrostu w całej historii firmy.

W pierwszym kwartale 2021 roku Netflix zyskał 4 miliony nowych abonentów, czyli o 2 miliony mniej niż początkowo szacowano. Porównując to do 8-milionowego wzrostu w ostatnim kwartale 2020 roku, widać znaczący spadek. Dodatkowo, jak zaznacza "The Guardian", Netflix spodziewa się, że do końca bieżącego roku przybędzie "zaledwie" milion nowych użytkowników platformy.

Netflix z gorszymi wynikami

Najnowsze wyniki platformy streamingowej mogą nieco dziwić, zwłaszcza że 2020 rok był dla niej rekordowy pod wieloma względami. Firma zyskała nie tylko ogromną liczbę nowych subskrybentów, ale też bardzo duże zyski. W 2020 roku przybyło 36 milionów abonentów, co ostatecznie dało wynik 200 milionów użytkowników Netflixa na całym świecie.

Wyniki miały związek z pandemią COVID-19, która zmusiła wiele osób do pozostania w domach, zmiany dotychczasowego stylu życia i znalezienia innych form rozrywki. Jak się okazuje, Netflix tym razem również łączy swoje wyniki z koronawirusem. Firma tłumaczy obecną sytuację spowolnieniem produkcji nowych treści, co jest związane z wprowadzanymi obostrzeniami w wielu różnych regionach.

Warto również wspomnieć o rosnącej konkurencji. Wiele innych platform streamingowych dostrzegło szansę w rozwoju swojej oferty i jakości świadczonych usług podczas pandemii. Mowa tutaj, chociażby o usługach Disney +, Comcast NBCUniversal’s Peacock, a także Apple i Hulu. Netflix nie podziela jednak tego zdania.

"Uważamy, że intensywność konkurencji nie zmieniła się istotnie w tym kwartale ani nie była istotnym czynnikiem w rozbieżności, ponieważ zawyżone prognozy dotyczyły wszystkich naszych regionów" – firma informowała w liście do akcjonariuszy.

Jak informuje "The Guardian", po ogłoszeniu wiadomości o gorszej sytuacji Netflixa w 2021 roku cena akcji firmy spadła o 11 proc. Platforma ma jednak nadzieję na odrobienie strat za sprawą pojawiających się hitów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.