Netflix strzeli sobie w stopę. Jego plan może doprowadzić do exodusu

Netflix strzeli sobie w stopę. Jego plan może doprowadzić do exodusu08.02.2023 12:52
Netflix wie, że może stracić subskrybentów
Źródło zdjęć: © Getty Images | Jonathan Raa

Netflix musi być gotowy na poważne konsekwencje, które mogą nastąpić po wprowadzeniu ograniczeń współdzielenia konta. Według nowego sondażu przeprowadzonego przez Jefferies, 62 proc. użytkowników anuluje swoją subskrypcję po wprowadzeniu nowych zasad.

W ostatnich dniach głośno mówi się o planach Netfliksa dotyczących ograniczenia dzielenia się hasłami. Ma to nastąpić w nadchodzących miesiącach i ma na celu poprawę rentowności firmy. Jednak jak wykazały badania przeprowadzone przez Jefferies (amerykański międzynarodowy niezależny bank inwestycyjny i firma świadcząca usługi finansowe), w wyniku tej decyzji 62 proc. obecnych użytkowników może zrezygnować z korzystania z usługi – podaje Yahoo Finance.

Przyczyna rezygnacji z subskrypcji Netfliksa jest oczywista. Osoby, które do tej pory udostępniają sobie hasła do platformy, najzwyczajniej nie chcą wprowadzania ograniczeń, o których inne serwisy nawet nie myślą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Natomiast jednym z głównych powodów jest też możliwość zastąpienia usługi innym serwisem streamingowym, takim jak HBO Max, Disney+ czy Amazon Prime. Kolejnym powodem jest niezadowolenie z oferowanych treści. Nowe seriale często są anulowane po pierwszym sezonie, a zdaniem użytkowników nie powalają też jakością.

Netflix wie, że może stracić subskrybentów

Netflix jest świadomy tego, że taka zmiana nie będzie popularna wśród użytkowników. W czasie konferencji prasowej po ogłoszeniu wyników za czwarty kwartał współdyrektor Netfliksa Greg Peters powiedział, że "nie będzie to popularna decyzja i niektórzy obecni członkowie będą niezadowoleni. Zobaczymy reakcję w postaci anulowania subskrypcji".

Wyższe koszty produkcji treści, a także rosnące zapotrzebowanie na filmy i seriale, wymuszają na platformie szukanie nowych sposobów na generowanie zysków. Firma jest więc zmuszona podjąć takie kroki, aby poprawić swoją sytuację finansową i zwiększyć zyski. Chociaż zmiana ta może dotknąć użytkowników, jest to typowa praktyka w przypadku publicznej spółki, która dąży do zarabiania pieniędzy.

Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.