Netflix w Polsce traci. Lider umacnia się na prowadzeniu

Netflix w Polsce traci. Lider umacnia się na prowadzeniu21.07.2023 14:09
Netflix to jedna z najpopularniejszych platform VOD
Źródło zdjęć: © Unsplash

Choć Netflix chwali się zwiększoną liczbą użytkowników na świecie, w Polsce jego pozycja słabnie. Kolejny miesiąc z rzędu platforma straciła pod kątem oglądalności na ekranach polskich telewizorów.

Netflix przez długi czas był najpopularniejszym medium streamingowym w Polsce. W przypadku platform, z których korzysta się na telewizorach, sytuacja uległa zmianie w maju 2023 r. Z badania przeprowadzonego przez Nielsen The Gauge wynikało, że liderem wówczas został serwis YouTube. W czerwcu 2023 r. umocnił on swoją pozycję na pierwszym miejscu wśród platform streamingowych.

Jak czytamy w serwisie wirtualnemedia.pl, powołującym się na raport Nielsen The Gauge, udział streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizorów w grupie wiekowej osób starszych niż cztery lata stanowił 6,4 proc. To o 0,1 punktu procentowego mniej niż przed miesiącem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić słuchawki Technics EAH-AZ80?

Jednocześnie sytuacja ta przełożyła się na spadek oglądalności Netfliksa. W maju 2023 r. jego udział w oglądalności na telewizorach wynosił 1,5 proc., co stanowi spadek o 0,1 punktu procentowego względem ubiegłego miesiąca. Na pierwszej pozycji rankingu umocnił się natomiast YouTube. Platforma ta odnotowała wzrost o 0,1 punktu procentowego, osiągając wynik na poziomie 1,8 proc.

- Streaming odpowiada za nieco mniejszą oglądalność na ekranie telewizora w czerwcu (6,4 proc. w porównaniu z 6,5 proc. w maju). YouTube pozostaje liderem streamingu drugi miesiąc z rzędu, zwiększając swój udział na dużym ekranie do 1,8 proc., wyprzedzając Netflix, którego udział spadł nieznacznie do 1,5 proc. (z 1,6 proc. w maju). Jednocześnie obserwujemy wzrost oglądalności Netfliksa na komputerach/laptopach o 19 proc. w czerwcu w porównaniu z majem - informuje Nielsen.

W czerwcu największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34,5 proc.). Na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (30,4 proc.), a podium zamyka telewizja naziemna (23 proc.). Dane, które Nielsen gromadzi w raporcie, pochodzą z 3,5 tys. gospodarstw domowych od blisko 9,7 tys. panelistów.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.