Nie chcesz reklam? Zapłać Google i wesprzyj twórców stron internetowych

Nie chcesz reklam? Zapłać Google i wesprzyj twórców stron internetowych21.11.2014 01:16
Tomek Kondrat

Niemal od samego początku istnienia, WWW nie potrafiło obyć się bez reklam. Banery reklamowe są często jedynym źródłem jakiegokolwiek dochodu twórców stron internetowych, którzy zmagają się z filtrami antyreklamowymi. Nierzadko twórcy muszą wręcz dopłacać do „interesu”, przez co z czasem serwisy upadają. Aby rozwiązać tę niedogodną sytuację, do gry wkroczył „wielki brat” internetu – Google – będący przy okazji największym dostawcą reklam na świecie.

Firma z Mountain View uruchomiła pilotaż narzędzia Contributor, które wykorzysta system mikropłatności do wspierania twórców stron internetowych. Internauci będą mogli wyłączyć reklamy bez konieczności używania pamięciożernych dodatków. Każda wpłata jest przy tym cegiełką na rozwój ulubionych stron internetowych. Kwota wsparcia nie jest duża i wynosi od jednego do trzech dolarów miesięcznie. Zebrana pula będzie regularnie rozdzielana pomiędzy wydawców uczestniczących w programie. Osoby, które zdecydują się na wsparcie wydawców, zamiast reklam ujrzą baner z podziękowaniem za wsparcie lub krótkie podziękowanie. Układ strony nie zostanie zmieniony, jednak z witryn znikną często irytujące i głośne reklamy.

Program znajduje się w fazie testowej, a na starcie dostępne jest tylko 10 partnerów. Wśród nich odnaleźć można między innymi portal ze zdjęciami Imgur, Mashable. The Onion lub słownik potocznej angielszczyzny Urban Dictionary. Google otworzyło także zapisy dla innych serwisów. Będą one jednak musiały poczekać w wirtualnej kolejce aż ich wniosek zostanie rozpatrzony.

Znaczna część użytkowników z pewnością nie zauważy istnienia usługi i nie przestanie korzystać z darmowych narzędzi antyreklamowych. Można mieć nadzieję, że niektórzy internauci wesprą tę słuszną bądź co bądź ideę i pomogą twórcom stron opłacić ich rachunki. Kwestia prowizji dla Google pozostaje nieznana, jednak zapewne gigant nie wprowadza Contributora z czystej dobroci serca. Wprowadzenie serwisu jednak cieszy, gdyż Google postarało się wprowadzić w życie stare polskie przysłowie o wilku i ocalałych owcach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.