Google na straży jakości reklam w internecie: ostrzejsza kontrola nową metodą na oszustów
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Google bierze na warsztat swoje mechanizmy odpowiedzialne za dobieranie reklam w internecie. Nadszedł bowiem czas, by zaostrzyć ich działanie wobec reklam rzekomych specjalistów i osób związanych z szeroko rozumianym wsparciem technicznym. Jak się okazuje, tego typu reklamy pojawiają się ostatnio w sieci coraz częściej, jednak w rzeczywistości mają niewielki związek z niesieniem pomocy użytkownikom i są tylko kolejnymi formami oszustw.
O szczegółach Google poinformował dziś na swoim blogu. Zauważywszy coraz więcej reklam wsparcia technicznego firm trzecich, zdecydował, że będzie lepiej przyglądać się reklamom z tej kategorii, docelowo wprowadzając nowe mechanizmy weryfikacji. Te mają zostać zaimplementowane w najbliższych miesiącach i przyczynić się do wyeliminowania z internetu wszystkich reklam z kategorii wsparcia technicznego, które mogą wprowadzać użytkowników w błąd.
Warto dodać, ze to nie pierwszy raz, kiedy Google robi zauważalny krok związany z reklamami w internecie. Wcześniej w podobny sposób zablokowano już na przykład reklamy związane z kredytami-chwilówkami oraz poręczeniami majątkowymi. Dbanie o jakość reklam w sieci przez Google nie powinno być jednak zaskoczeniem. Firma od zawsze jednoznacznie uważała, że reklamy w sieci są niezbędne, jednak powinny być wartościowe treścią oraz znajdować się we właściwych miejscach witryn.
Przykład takiego podejścia użytkownicy internetu mieli okazję obserwować stosunkowo niedawno, kiedy w lutym bieżącego roku do przeglądarki Google Chrome trafiło natywne blokowanie reklam. Co istotne, w tym przypadku blokowane są tylko reklamy na tych stronach, które nie spełniają zasad ustalonych niegdyś przez Coalition for Better Ads. To zestaw reguł, które określają w jakich miejscach na stronach mogą znajdować się reklamy i jakie powinno być ich zachowanie, by nie były uciążliwe.