Niemal 500 mln euro strat Nokii w ostatnim kwartale

Niemal 500 mln euro strat Nokii w ostatnim kwartale21.07.2011 16:14

Czy Microsoft uratuje Nokię? Firma zanotowała w tym kwartale niemal 500 mln euro strat operacyjnych i z niepokojem patrzy w przyszłość.

Źle się dzieje w fińskiej firmie. Po latach dominacji na rynku urządzeń mobilnych, Nokia zdaje się tracić grunt pod nogami. Straty operacyjne w drugim kwartale roku obrachunkowego wyniosły 487 mln euro przy zysku operacyjnym rzędu 295 mln euro. To jeden z najgorszych wyników firmy, co jeszcze pogłębia spadek sprzedaży smartfonów o 33%. Szef Nokii, Stephen Elop, tłumaczył, że nie najlepsza kondycja spółki wywołana jest zmianami transformacyjnymi, które mają uzdrowić producenta urządzeń mobilnych. Oby tylko nie skończyło się jak w znanym kawale: operacja się udała, pacjent zmarł.

Nokia zanotowała straty na wszystkich polach - nie tylko sprzedaży smartfonów, ale również telefonów komórkowych czy oferowanych usług. Obecnie sam Apple sprzedał więcej iPhone’ów (20,34 mln) niż Nokia swoich smartfonów (16,7 mln) w ostatnim kwartale. Warto zauważyć, że fińska firma straciła pozycję lidera na rynku smartfonów ledwie w cztery lata - w 2007 roku Apple zaprezentował swój pierwszy telefon. Jeżeli prędko nie zostaną podjęte radykalne kroki, Nokię mogą czekać jeszcze większe tarapaty.

Obecnie firma wiąże największe nadzieje z wprowadzeniem smartfonów z Windows Phone 7. W lutym Nokia i Microsoft zawarły wartą 10 mld dolarów umowę, na mocy której już w przyszłym roku pojawią się pierwsze telefony z systemem firmy z Redmond. Problem w tym, że Windows Phone 7 sprzedaje się na razie słabo, co przyznał nawet Steve Ballmer. Microsoft wierzy, że dzięki Nokii uda mu się sprzedać więcej smartfonów ze swoim systemem, Nokia zaś, że dzięki Microsoftowi odbije się od dna. Takie założenia mogą się niestety źle skończyć.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.