Niemcy: Tesla reklamując autopilota naraża klientów na niebezpieczeństwo

Niemcy: Tesla reklamując autopilota naraża klientów na niebezpieczeństwo17.10.2016 12:06

Niemiecki minister transportu, Alexander Dobrindt zwrócił się do Tesli, aby firma przestała reklamować funkcję autopilota w swoich elektrycznych samochodach. Reklamy mają bowiem wprowadzać klienta w błąd poprzez sugerowanie, że może on przekazać prowadzenie auta wyłącznie komputerowi.

Rzeczniczka ministerstwa poinformowała, że Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) wystosował list do Tesli. KBA chce by producent elektrycznych aut przestał korzystać z mylącego terminu autopilot. Nazwa sugeruje, że wbudowane systemy pozwalają całkowicie odciążyć człowieka, zaś kierowca po włączeniu autopilota będzie przekonany, że może zająć się czymś innym, nie musi już uważać, co niestety może doprowadzić do wypadku.

KBA ma pewne podstawy do takich uwag. Słyszeliśmy już o wypadkach w których uczestniczył samochód Tesli z włączonym autopilotem. Zastosowane czujniki nie były w stanie wykryć przeszkody, co zakończyło się uderzeniem w inny pojazd, a nawet śmiercią kierowcy. Część winy spoczywała wówczas na kierowcach, którzy po włączeniu autopilota stracili czujność.

Enhance your commute with Autopilot

Warto zwrócić uwagę, że Tesla wielokrotnie informowała, że funkcja autopilota nadal jest w fazie testowej. Producent wymaga, aby po przekazaniu prowadzenia komputerowi, kierowca nadal trzymał ręce na kierownicy i zachowywał taką samą ostrożność jak podczas normalnego prowadzenia. Autopilot, mimo, że zaawansowany i potrafiący w wybranych sytuacjach ocalić życie, głównie ze względów formalnych, nie może jeszcze zastępować człowieka.

Tesla nie zgadza się z postanowieniami KBA. W swojej odpowiedzi zauważa, że termin autopilot stosowany jest w lotnictwie, ale człowiek w kabinie samolotu jest potrzebny, co stanowi analogiczną sytuację i nie budzi niczyich zastrzeżeń. Producent dodaje również, że zawsze jasno informuje klientów, by po przełączeniu na autopilota, nadal zwracali uwagę na zachowanie samochodu i zdarzenia na drodze.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.