Nokia sprzedała 12 milionów egzemplarzy modelu Lumia 520. Dużo czy mało?

Nokia sprzedała 12 milionów egzemplarzy modelu Lumia 520. Dużo czy mało?16.07.2014 14:03
Redakcja

Podczas konferencji Worldwide Partner Conference firma Microsoft pochwaliła się świetnymi wynikami związanymi z platformą Windows Phone, oraz urządzeniami jakie pracują pod kontrolą tego systemu mobilnego. Jednym z największych sukcesów ma być fakt, że smartfon Nokia Lumia 520 znalazł już od swojej premiery ponad 12 milionów nabywców. Wyniki wydają się naprawdę imponujące, ale czy naprawdę jest się czym chwalić?

Lumia 520 zadebiutowała na rynku wiosną ubiegłego roku. Gdy zajrzymy w specyfikację, nie znajdziemy tam nic specjalnego: czterocalowy, nieco ciemny ekran IPS o rozdzielczości 800×480 pikseli jest obsługiwany przez dwurdzeniowego Snapdragona S4 o taktowaniu 1 GHz, tylko 512 MB pamięci RAM, oraz 8 GB pamięci wbudowanej. DualSIM? Nie ma. LTE też brakuje. Mocna bateria? Nie do końca, bo 1430 mAh to raczej norma przy tej wielkości wyświetlacza. Telefon posiada za to gniazdo na karty microSD o pojemności do 64 GB. Dyskwalifikować go może natomiast brak lampy błyskowej. Co więc stało się powodem zakupu tego telefonu? Kluczem do sukcesu w tym wypadku okazała się cena.

W dniu premiery smartfon kosztował 150 dolarów. To niewygórowana cena, która na dodatek szybko zaczęła spadać i dzisiaj można nabyć ten model za naprawdę niewielkie pieniądze. Dosyć słabe parametry techniczne nie są żadnym hamulcem, bo Windows Phone nie ma takich wymagań jak Android – za wyjątkiem rozbudowanych gier i aplikacji wymagających 1 GB pamięci RAM, użytkownicy mogą korzystać z całego oprogramowania, jakie jest dostępne w mobilnym sklepie Microsoftu. Cała platforma jest natomiast na urządzeniach z niskiej półki cenowej znacznie bardziej stabilna, niż porównywalne do niej Androidy, konkurencja ze strony Apple w tej klasie cenowej natomiast w ogóle nie istnieje. Sam telefon okazał się również całkiem wytrzymały na fanaberie użytkowników i przypadki od nich niezależne – uratował nawet życie pewnego brazylijskiego policjanta, przyjmując na siebie uderzenie wymierzonego w niego pocisku.

W efekcie połączenia niskiej ceny i dobrze zaprojektowanej platformy, Lumia 520 zaczęła szybko zdobywać popularność. Już w sierpniu 2013 roku okazała się najpopularniejszym telefonem z Windows Phone na pokładzie, z udziałem na poziomie aż 18%. Jak to wygląda w porównaniu do konkurencji? Pomimo znacznie wyższej ceny, wiele topowych urządzeń sprzedaje się o rząd wielkości lepiej niż smartfon Nokii. Za przykład weźmy Samsungi GALAXY S4 i S5. Oba te modele osiągnęły liczbę 10 milionów sprzedanych egzemplarzy w zaledwie miesiąc od swojej premiery. Co ze znacznie tańszymi modelami także innych producentów, które również zwróciły na siebie uwagę klientów? Liczby są większe niż w przypadku Lumii, choć nie zapominajmy, że popularność Windows Phone jest znacznie niższa, niż Androida.

Podczas wspomnianej konferencji Microsoft podzielił się również informacjami o innych sukcesach. Według korporacji jest to najszybciej rozwijający się system, bo zaliczył on wzrost o popularności 91% w ciągu roku (gdy jednak spojrzymy na to w kontekście zmiany z 1% na 1,9%, przechwałki zaczynają robić się śmieszne), a w 8 krajach posiada już ponad 10% udziału na rynku. Aplikacje, których jest coraz więcej, zostały przez użytkowników pobrane przeszło 4 miliardy razy. Microsoft uważa, że powody do zadowolenia mają także deweloperzy tworzący aplikacje na tę platformę, bo po premierze Windows Phone 8 zanotowano wzrost dochodów aż o 440%. Tylko dlaczego nadal nie widzimy tych urządzeń zbyt często?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.