Nokia zawalczy o dolny segment rynku?

Nokia zawalczy o dolny segment rynku?22.02.2013 15:37
Marcin Paterek

Niemal miesiąc temu pojawiły się plotki, że na targi Mobile World Congress 2013 Nokia przyjedzie z EOS — smartfonem, który połączy najlepsze cechy modelów 808 PureView i Lumia 920. Jednak według Reutersa koncern zaprezentuje także telefony skierowane do mniej zamożnych klientów. Stosunkowo tanie i proste urządzenia mają być odpowiedzią na rosnącą konkurencję ze strony chińskich producentów (głównie Huawei i ZTE). Ponadto Nokia ma zapowiedzieć nowe modele Lumii (prawdopodobnie 520 i 720) z Windows Phone 8, które mają być tańsze od dostępnych obecnie urządzeń. Rzecznik prasowy fińskiej firmy odmówił komentarza w tej sprawie.

Póki co nie zanosi na kolejny zwrot w historii koncernu, choć z pewnością skupienie uwagi na niższym segmencie mogłoby wyjść firmie na dobre. Od ponad roku Nokia stara się konkurować z Apple i Samsungiem przy pomocy drogich Lumii (model 900 i późniejszy 920), jednocześnie zbierając pochwały za tańsze urządzenia (np. 620). Odnoszę jednak wrażenie, że Finowie porywają się z motyką na słońce — z raportu podsumowującego 2012 rok (PDF) wynika, że średnia cena sprzedawanego przez Nokię urządzenia wynosi… 47 euro. To o 10 euro mniej, niż rok wcześniej. Mimo że w tym czasie smartfony Finów podrożały o 11 proc. (do 155 euro), nie da się ukryć, że 35 mln sprzedanych urządzeń to za mało, by zapewnić firmie przetrwanie. Zwłaszcza, że modele z tańszej serii Asha sprzedają się nawet dwukrotnie lepiej niż Lumie.

Ostatecznie więc Nokia znalazła się na rozdrożu. Z jednej strony koncern nie stoi jeszcze zbyt pewnie na rynku droższych smartfonów, a z drugiej strony jest coraz mocniej podgryzany przez producentów tanich telefonów. W tej sytuacji zadbanie o fundamenty firmy może być jej jedyną szansą na przetrwanie. Gra toczy się o 300 milionów telefonów za 31 euro od sztuki.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.