Nowe Allegro — dla ludzi mających duże monitory

Nowe Allegro — dla ludzi mających duże monitory13.02.2013 16:17

Nie sposób było dziś nie zauważyć, że największy polski internetowy portal handlowo-aukcyjny, allegro.pl, zmienił się nie do poznania. Nowy wygląd strony ma być łatwiejszy i czytelniejszy, sposób poruszania się po nim ma umożliwić szybsze dotarcie do poszukiwanego produktu i kupienie go z minimalną liczba kliknięć po drodze, ale jak zwykle w takich wypadkach, osoby przyzwyczajone przez lata sprzedawania i kupowania na Allegro mogą mieć problem z odnalezieniem się.

[1/2]
[2/2]

Projektantami kierowało przedstawianie 10 głównych działów towarów w sposób przypominający sklepy branżowe, gdzie duże (a nawet ogromne) zdjęcia pełnią rolę witryn sklepowych. Duże wizualizacje produktów na białym tle mają szybko przekierować potencjalnych nabywców do najbardziej interesujących obecnie towarów, z których część opatrzono hasłem zachęcającym do zakupów (mogły być gorsze), ale do pełnej mapy kategorii można się dostać jednym kliknięciem (lub przewinięciem na dół strony). Nie sposób przegapić ogromne, wszechobecne pole wyszukiwarki, które wyraźnie wzorowane jest na nowych szatach serwisu eBay (tych z ebay.com, ebay.pl wciąż wygląda po staremu). Na plus należy zaliczyć łatwy dostęp do wyboru działów, które chcemy przeszukiwać. Allegro stawia również nacisk na rozwijane menu z opcjami konta („moje allegro”), które ma ułatwić zarządzanie i zmianę ustawień, łatwiej też można operować na zawartości koszyka, którego wprowadzeniem serwis groził w sierpniu ubiegłego roku. Pojawił się także zapowiadany już, obowiązkowy formularz dostawy, więc przynajmniej w teorii odpada umawianie się z każdym sprzedawcą osobno.

O ile duże grafiki mogą przerazić posiadaczy netbooków, widok „kafelków” na liście ofert na większym monitorze może okazać się całkiem dobrym rozwiązaniem, szczególnie jeśli szukamy towarów z kategorii, gdzie liczy się wygląd. Ofert możemy wyświetlić 60, 120 lub 180 na jednej stronie. Na uwagę zasługuje też nowa kategoria „Strefa okazji”, gdzie znajdziemy różne promocje i jeśli ktoś jest miłośnikiem polowań na przeceny, powinien się tu czuć jak w domu. 7 lutego na kanale YouTube Allegro pojawiły się wypowiedzi pracowników firmy na temat nowej szaty graficznej:

Użytkowników ma wprowadzić do korzystania z tej wersji serwisu samouczek, ale na razie jeszcze można pielęgnować przyzwyczajenia i wrócić do tradycyjnego, dobrze już znanego układu strony. Więcej o zmianach i wersji mobilnej, można dowiedzieć się na stronie nowe.allegro.pl. Pozostaje poświęcić trochę czasu na przyzwyczajenie się do pustej przestrzeni… Na koniec dobra wiadomość — przycisk „Kup teraz!” na razie zostaje.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.