Nowe konsole: PS4 bez słuchawek Bluetooth, Xbox One bez gier w 1080p?

Nowe konsole: PS4 bez słuchawek Bluetooth, Xbox One bez gier w 1080p?18.10.2013 13:26

Do rynkowej premiery Xboksa One i Playstation 4 zostało jeszczekilka tygodni, nikt poza garstką szczęśliwców nowych konsol nie miałjeszcze w ręku, nie przeszkodziło to jednak niemałej grupie graczyzamówić ich w przedsprzedaży (w wypadku PS4, jak ujawniło Sony, jestich ponad milion). Czy najnowsze doniesienia na temat tego sprzętunie sprawią jednak, że kupujący w przedsprzedaży poczują się niecozawiedzeni?W PR-owej wojnie między Sony a Microsoftem o dominację w świeciekonsol nowej generacji, japoński gigant radził sobie do tej porycałkiem nieźle. Branżowe media rozpisywały się o kontrowersyjnychdecyzjach Redmond w sprawie używanych gier, konieczności stałegopodpięcia do Sieci jak i wykorzystywania kamery Kinect dopodejrzanych celów, wychwalając przy tym konsolę Sony za eleganckąformę, niższą cenę i większą moc obliczeniową. Nic więc dziwnego, żenawet w rodzimych dla Xboksa One Stanach Zjednoczonych wśródankietowanych graczy 41% zadeklarowało, że kupi Playstation 4,podczas gdy Xboksa One wybrało 27%.[img=falsepromises]Niestety jednak dla fanów Playstation nie wszystko w jej czwartejodsłonie jest takie wspaniałe. Jak ujawniłafirma Astro Gaming, PS4 nie tylko nie będzie obsługiwało zestawówsłuchawkowych Bluetooth firm trzecich, które działały z PS3, ale teżnawet oficjalne słuchawki Sony dla PS3 nie będą działały z nowąkonsolą (choć ich obsługa może zostać dodana w którejś z kolejnychaktualizacji firmware'u). Działać będą jedynie słuchawki z optycznymzłączem audio, ale nie będzie ich można wykorzystać do czatów w grze.Obsługi słuchawek nie będzie, za to będzie obsługa blokadregionalnych. Jak wyjawiłprezes Sony Shuhei Yoshida, studia deweloperskie będą mogłyzdecydować się na uniemożliwienie uruchamiania swoich gier nakonsolach kupionych w innym regionie – czyli gracz z Europy,który kupiłby sobie grę wydaną w USA, nie będzie miał z niej na swoimPS4 pożytku.Te wieści, wraz z niepotwierdzoną do tej pory informacjąo tym, jakoby nowe Playstation miało samo włączać się w godzinachnocnych w trybie niskiego zużycia energii (zapewne z wykorzystaniemjakiegoś układu SoC z rdzeniami ARM), by pobrać aktualizacje dlasystemu i gier, nie sprawią, że nabywcy od PS4 się odwrócą, alepokazują, że i Sony w tej rozgrywce nie jest całkiem bez skazy. Ale i Microsoft nie ustaje w staraniach, by rozczarować nabywców.Na łamach forum NeoGAF użytkownik CBOAT, wypowiadający się w styluordynarnego trolla, ale zarazem posiadający zastanawiająco dużąwiedzę na temat tego, co dzieje się w Redmond (niemal wszystko, copisał wcześniej o Xboksie One potwierdziło się podczas tegorocznejprezentacji Microsoftu na E3) poinformował, że zdecydowana większośćgier na konsoli Microsoftu nie będzie działała w rozdzielczości1080p, lecz jedynie 900p, które będą sprzętowo skalowane do 1080p.Przypomnijmy, że obie konsole nowej generacji miały zapewniać nastarcie rozdzielczość FullHD w grach (1920x1080) – to sporykrok naprzód w porównaniu do 720p, standardu dla PS3 i Xboksa 360 (coprawda dla PS3 dostępne są gry w 1080p, ale jestich niewiele). Według CBOAT-a Xbox One nie będzie miałprawdziwego 1080p, a to z tego powodu, że Microsoft spieszył się zwydaniem swojej konsoli i nie zdołał ukończyć na czas niezbędnychoptymalizacji. To, że mechanizm upscalingu jest wykorzystywany w konsoliMicrosoftu, potwierdziłzresztą już miesiąc temu sam szef Microsoft Devices and Studios AaronGreenberg, wspominając, że gra Ryse: Son of Rome będzie działaławłaśnie w 900p i skalowana do 1080p, jednak np. piąta część słynnejserii Forza Motorsport ma działać natywnie w 1080p. Sęk w tym, żeCBOAT utrzymuje, że Forza 5 będzie wyjątkiem, a nie regułą, gdyżwiększość gier na Xboksa One ma działać wrozdzielczościach od 720p do 900p. Jego doniesienia potwierdziłteż częściowo na łamach reddita programista pracujący nadmicrosoftową konsolą, zaznaczając, że to 900p uzyskano na konsolachskierowanych do testów obciążeniowych – nie wiadomo, jak tobędzie wyglądało na finalnych urządzeniach skierowanych do sprzedaży.W sytuacji, w której niektórzy eksperci szacują, że PS4 jest o40-50%szybsze od Xboksa One, brak prawdziwego trybu FullHD może nieśćdla Microsoftu dość przykre konsekwencje. Redmond szybko więczareagowało na rewelacje CBOAT-a – choć treść oficjalnegooświadczenia dla mediów daje do myślenia. Xbox One w pełni wspieranatywną rozdzielczość 1080p z 60fps. Od deweloperów zależy, jakarozdzielczość najlepiej odpowiada ich celom projektowym. W momenciepremiery Xbox One będzie przedstawiał wszystkie gry w rozdzielczości1080p, czy to natywnie, czy poprzez skalowanie.Wnioski niech każdy wyciągnie sam– my tylko przypomnimy, że Playstation 3 też natywnieobsługiwało 1080p – choć w praktyce było za słabe, by wwiększości gier rozdzielczość tę obsłużyć.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.