Noworodek w formie iPada: były pracownik Apple'a tak reklamował swojego syna

Noworodek w formie iPada: były pracownik Apple'a tak reklamował swojego syna27.08.2014 12:14

Informacje o tym, że świeżo upieczeni rodzice kupili dla potomka domenę lub oryginalną skrzynkę pocztową nikogo już nie dziwią. A co jeśli do tego dodamy szczyptę Apple'owego fanatyzmu, wyniesioną z Apple University?

Zademonstrował to były pracownik Apple'a, Andreas Kleinke, któremu niedawno urodził się syn. Były menedżer szkoleń pracowników Apple Care zadbał oczywiście o to, by świat dowiedział się o tym fakcie, zarejestrował na tę okazję domenę jonathanhenry.de i zbudował stronę. Jednak mały Jonathan Henry stał się gwiazdą czegoś, co nie do końca wyglądało jak wyraz dumy rodzica, a bardziej przypominało… reklamę iPada mini. Niestety strona została już zdjęta z Sieci.

Strona była zaprojektowana w taki sposób, że do złudzenia przypominała ogłoszenie nowego produktu, jakie publikuje firma Apple. W tym jeszcze nie ma nic złego. Dalej strona podawała specyfikację techniczną małego Jonathana, jak „20-calowa, gładka, jednoczęściowa obudowa”, „10 pieczołowicie ułożonych palców”, „perfekcyjny wielodotyk” czy „maksymalna głośność sięgająca 120 decybeli”. Specyfikacja podaje także szczegółowe wymiary Jonathana (7,87 na 20,47 cali), język (bełkot) i system operacyjny („dzięki Bogu nie Android”). Akumulator wystarczy, by podtrzymać Jonathana przez całe życie, a w tym czasie automatycznie i za darmo pobrane zostanie oprogramowanie typu iWalk czy iTalk, na razie działają na nim tylko iEat, iPoop oraz iSleep.

Autor strony, ojciec Jonathana i były pracownik Apple'a, wyjaśnił:

Mój syn urodził się w zeszły piątek i pierwotnie zamierzałem zrobić prostą stronę, informującą o jego narodzinach, utrzymaną w stylistyce firmy Apple, specjalnie dla moich byłych kolegów w tej firmie. [...] Trochę wymknęła się spod kontroli.

Trzeba przyznać, że jest to bardzo zabawny sposób przedstawienia noworodka, choć oczywiście nie każdemu się spodoba. Podczas gdy jedni poczują się urażeni potraktowaniem młodej osoby jak zwykły przedmiot, inni docenią geniusz reklamowy i utrzymanie Apple'owej stylistyki. Jedno jest pewne – koło takiej strony trudno przejść obojętnie. Wygląda na to, że szkolenia w Apple University nie tylko skutecznie wyjaśniają zasady prostego i estetycznego prezentowania produktów, ale też na zawsze wpajają pewien sposób myślenia – nawet o własnych dzieciach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.