Nowości w YouTube Gaming: sponsorzy i dziecinnie proste mobilne strumieniowanie

Nowości w YouTube Gaming: sponsorzy i dziecinnie proste mobilne strumieniowanie15.10.2015 19:55

Minęło już kilka tygodni odkąd Google zaprezentowało YouTube Gaming – przeznaczony dla miłośników gier komputerowych serwis streamingowy, który miał zepchnąć popularnego Twitcha w otchłań zapomnienia. Na razie się tak nie stało, jednak Google się nie zniechęca i opublikowało właśnie sporą aktualizację mobilnej aplikacji YouTube Gaming.

Dotyczy to jednak przede wszystkim aplikacji na Androida. Najważniejsze i mające zapewne szczególne znaczenie dla graczy, którzy strumieniują swoją rozgrywkę w usłudze, będą duże usprawnienia w udostępnianiu jej z urządzeń mobilnych. W nowej wersji YouTube Gaming rozpoczęcie strumieniowania sprowadza się w zasadzie do kilku gestów.

Do uruchomienia transmisji na smartfonach lub tabletach z Androidem wystarczy wybrać opcję Go Live, a oprogramowanie automatycznie zacznie przesyłać rozgrywkę. Co więcej, jednocześnie uruchomi się przesyłanie obrazu z przedniej kamery oraz dźwięku. Dzięki temu, w zasadzie za pomocą dwóch gestów, możliwe jest rozpoczęcie transmisji prezentującej się niemal identycznie, jak widowiska realizowane na Twitch.tv.

Druga nowość nie jest bynajmniej mniej ważna, szczególnie dla osób, które ze strumieniowania własnego grania próbują uczynić pracę, bądź już im się to udało. Dotyczy bowiem możliwości sponsorowania szczególnie popularnych autorów. Na razie opcja ta jest w fazie testów dla wąskiego grona graczy, nieznane są także szczegóły finansowe.

Być może lepszym słowem niż sponsorowanie byłby mecenat. Wesprzeć finansowo autorów treści publikowanych w YouTube Gaming będą mogli bowiem przede wszystkim ich widzowie, subskrybenci. W zamian otrzymają możliwość pozbycia się treści reklamowych oraz dodatkowe wyróżnienie podczas publikowania komentarzy na czatach.

Ponadto mobilna aplikacja YouTube Gaming doczekała się kilku pomniejszych usprawnień, które stanowią przede wszystkim odpowiedź na postulaty użytkowników. Czy to wystarczy, aby Twitch.tv rzeczywiście mogło utracić pozycję lidera? Przekonać można się o tym pobierając nową wersję YouTube Gaming z naszej bazy programów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.