Nowy problem w Windows 10. Ostatnie łatki przyczyną maksymalnego obciążenia procesorów

Nowy problem w Windows 10. Ostatnie łatki przyczyną maksymalnego obciążenia procesorów20.07.2018 14:21

Microsoft wraca do „formy”, którą kiedyś wykazywał się regularnie. W ubiegły wtorek użytkownicy Windowsa otrzymali aktualizacje zbiorcze, których było stosunkowo niewiele, a po ich instalacji mógł pojawiać się tylko jeden problem związany z połączeniem sieciowym na komputerach wykorzystywanych w firmach. Microsoft szybko stanął na wysokości zadania i kilka dni temu opublikował kolejne łatki, które naprawiają tę usterkę i przy okazji kilka innych. Teraz jednak okazuje się, że potrzebna jest kolejna aktualizacja. Najnowsza łatka na łatki powoduje bowiem nowe błędy.

Tym razem problemy również powinny dotyczyć tylko części użytkowników, ale nie oznacza to, że są mniej ważne. Okazuje się, że po instalacji opisywanej tu aktualizacji, użytkownicy Windowsa 10 mogą borykać się z problemami nieuzasadnionego, maksymalnego obciążenia procesora, a w przypadku Windows Servera mają się pojawiać kłopoty podczas nawiązywania połączenia RDS. Warto od razu zwrócić uwagę, że problemy mają dotyczyć tylko łatki KB4345418, czyli tej przeznaczonej dla Windowsa 10 w wersji 1607 oraz Windows Servera 2016, choć nie wyklucza to oczywiście ewentualnych komplikacji również w najnowszych wersjach systemu Microsoftu.

Jak wynika z przedstawianych w Sieci informacji od użytkowników, obecnie jedynym skutecznym rozwiązaniem usterek jest odinstalowanie aktualizacji. Wtedy jednak pojawia się kolejny problem – w końcu bez najnowszej łatki na pierwszy plan wraca wciąż aktualny problem z połączeniem sieciowym. Microsoft po raz kolejny powinien więc szybko wziąć sprawę w swoje ręce i przedstawić kolejną aktualizację jak najszybciej, by nie narażać użytkowników na dodatkowe komplikacje.

Mając na uwadze tryb wydawania aktualizacji przez Microsoft, należy mieć nadzieję, że kolejna łatka zdąży się jeszcze ukazać przed kolejnymi aktualizacjami zbiorczymi, na które liczyć można dopiero w przyszłym miesiącu. Warto dodać, że problemy są już opisywane przez użytkowników na oficjalnym forum Microsoftu, w tym przypadku w długim wątku związanym ze skokami użycia procesora podczas korzystania z Azure AD. Firma z pewnością jest już więc świadoma problemów i należy mieć nadzieję, że prace nad ich rozwiązaniem są teraz jednym z priorytetów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.