Odróżnianie Asystenta Google od człowieka to nie problem. Automat sam się przedstawi

Odróżnianie Asystenta Google od człowieka to nie problem. Automat sam się przedstawi28.06.2018 17:24

Pojawiają się nowe informacje o rozwijanej przez Gogole funkcji Google Duplex. Mowa o wykorzystaniu Asystenta Google do automatycznego telefonowania w imieniu użytkownika do różnych miejsc, by ten nie musiał sam tracić czasu na przykład na rezerwację stolika w restauracji czy umawianie wizyty u fryzjera.

Możliwości Google Duplex zostały po raz pierwszy pokazane podczas tegorocznej konferencji Google I/O i już wtedy pojawiło się wiele emocji. Z jednej strony podziw, jak dobrze automat radzi sobie w rozmowie z żywym człowiekiem, ale z drugiej zrodziły się nowe pytania, w tym o to, czy przed rozmową z automatem człowiek po drugiej stronie telefonu nie powinien zostać najpierw o tym poinformowany.

Choć na początku nie było to oczywiste, z nowego klipu prezentującego możliwości Google Duplex dowiadujemy się, że właśnie tak będzie. Krótki film promocyjny, który umieszczony został na YouTubie prezentuje kolejny przykład zastosowania usługi. Po raz kolejny imponować mogą naturalnie wplecione w treść odgłosy sztucznego zamyślenia, ale co ważniejsze, cała rozmowa rozpoczyna się od jasnego zasygnalizowania rozmówcy, że za chwilę będzie rozmawiać z automatem.

The Google Assistant can help you get things done over the phone

Jak widać na nagraniu, użytkowniczka w pierwszej kolejności wydaje głosowe polecenie Asystentowi Google w smartfonie, by ten zarezerwował dla niej stolik w restauracji. Automat dopytuje się, czy w przypadku braku wolnych miejsc o wskazanej godzinie będzie mógł poruszać się także w innym przedziale czasowym. Ostatecznie połączenie ma być wykonane, a odpowiedź zwrócona użytkownikowi do 15 minut.

Nadchodzi czas połączenia i zgodnie z tym jak od początku sugerowano, że rozmowa powinna wyglądać, Asystent Google zaczyna od poinformowania rozmówcy kim (czym?) jest oraz że rozmowa będzie nagrywana. Warto zwrócić uwagę, że wykorzystywany jest przy tym inny głos od tego, z którym użytkowniczka wcześniej rozmawiała podczas ustalania szczegółów – możliwe więc, że docelowo można będzie niezależnie od siebie ustawić głos lektora obowiązujący w Asystencie w telefonie oraz podczas rozmów.

Dalej słyszymy już tylko z jednej strony imponującą i teoretycznie swobodną rozmowę automatu z człowiekiem, ale z drugiej strony nie jest to nic nowego względem tego, co zostało już pokazane wcześniej. Rozmowa kończy się oczywiście sukcesem – Asystent ustala termin i informuje o nim użytkowniczkę smartfona na ekranie.

Niestety, poza opisywanym tu krótkim filmem, w kontekście Google Duplex nie pojawiły się jak na razie żadne dodatkowe informacje. Funkcja z pewnością jest właśnie na tapecie w Google, ale wciąż nie wiadomo kiedy można będzie spodziewać się jej premiery. Być może realnym terminem będzie konferencja Google I/O w 2019 roku?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.