Ogromna awaria Polsat Box Go. Serwery padły w kluczowej chwili

Ogromna awaria Polsat Box Go. Serwery padły w kluczowej chwili14.09.2022 06:53
Robert Lewandowski znów w Monachium. Nie każdy mógł to zobaczyć
Źródło zdjęć: © PAP | PAP/EPA/RONALD WITTEK

Aplikacja Polsat Box Go rozwścieczyła kibiców. 13 września ok. godziny 21:00 po prostu przestała działać. Pewnie nikt nie czułby się tym faktem nadmiernie poruszony, gdyby nie fakt, że właśnie wtedy rozpoczynał się mecz Bayern - Barcelona w Lidze Mistrzów.

Robert Lewandowski w FC Barcelonie w znacznym stopniu zwiększył zainteresowanie polskich kibiców meczami katalońskiego klubu. Dotyczy to zarówno meczów rozgrywanych w ramach La Liga, jak i w europejskich pucharach. 13 września o 21:00 rozgrywał się mecz wysokiej wagi. FC Barcelona odwiedziła Monachium, by zmierzyć się tam z Bayernem, byłym klubem Lewandowskiego.

Problem w tym, że wielu kibiców w Polsce mogło o tym meczu co najwyżej poczytać na Twitterze. Aplikacja Polsat Box Go przestała działać mniej więcej na początku spotkania, a problemy trwały aż do jego końca. "Nastąpił wewnętrzny błąd serwera", "Serwer napotkał niespodziewane problemy", "Coś poszło nie tak" - takie plansze wyświetlały się tym, którzy chcieli obejrzeć mecz w aplikacji Polsatu.

Prawdopodobnie zainteresowanie powrotem Roberta Lewandowskiego na Allianz Arenę przerosło Polsat na tyle, że firma nie była w stanie zrobić niczego, by umożliwić obejrzenie meczu. Oliwy do ognia dolały jednak social media Polsatu Sport.

Na koncie twitterowym stacji regularnie pojawiały się wpisy dotyczące trwającego spotkania. Kibice nie byli zachwyceni tym, że ignorowany jest fakt usterki, z którą muszą się mierzyć, a jedyne, na co mogli liczyć, to oglądanie skrótów kluczowych sytuacji z meczu między hiszpańską a niemiecką drużyną. Komentarze mówią same za siebie

Część kibiców informowała na Twitterze, że końcówkę meczu mogli obejrzeć w ramach darmowej transmisji w serwisie Polsat Box Go. Nie wiadomo jednak, czy było to celowe działanie, czy też efekt błędu - w końcu usługa nie działała każdemu.

"Przepraszamy za utrudnienia. Weryfikujemy sytuację"

Polsat nie wyszedł naprzeciw problemom w zbyt otwarty sposób. Konto twitterowe @Polsat_Box nie opublikowało wpisu, w którym wyjaśniałoby sytuację. Zamiast tego pojawiło się wiele odpowiedzi na skargi kibiców w komentarzach pod ich tweetami. Stąd wiemy, że reklamacje w sprawie awarii Polsat Box Go można kierować na adres pomoc@polsatboxgo.pl. Dla wielu to pewnie marne pocieszenie, ale są być może szanse, że firma zwróci pieniądze za miesiąc korzystania z usługi (koszt dostępu do niej wynosi 40 zł).

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.