Openage: powstaje otwarty, darmowy klon legendarnego Age of Empires II

Openage: powstaje otwarty, darmowy klon legendarnego Age of Empires II03.11.2014 18:12
Redakcja

Rasowy fan strategii czasu rzeczywistego zapewne zna serię Age of Empires wydawaną przez Microsoft. Każda kolejna część tej gry stawała się w zasadzie tytułem kultowym, który na długo zapadał graczom w pamięci. Mamy dobre wieści dla fanów: powstaje darmowa, otwarta wersja tej gry pod nazwą openage. Co ciekawe, osoby korzystające z Windowsa najprawdopodobniej szybko jej nie zobaczą.

Projekt jest rozwijany przez grupę wolontariuszy, których urzekło Age of Empires II. To właśnie ta część stała się bazą dla projektu, swoistym wyznacznikiem jakości, oraz zbiorem funkcji do wdrożenia samodzielnie. Projekt wykorzystuje oryginalne dźwięki i grafiki z AoE II, ale ze zrozumiałych powodów licencyjnych, nie będzie razem z nimi dystrybuowany. Do działania konieczne więc będzie posiadanie oryginalnej wersji gry, lub jej remake znanego pod nazwą Age of Empires II: HD. Twórcy celują przede wszystkim w użytkowników korzystających z systemu Linux, cały projekt jest natomiast otwarty, dostępny w serwisie GitHub na licencji GNU GPLv3.

Rdzeń gry jest pisany od podstaw przy użyciu C++, ale to nie jedyny język i biblioteki, jakie są tutaj wykorzystywane. Dla przykładu Python służy do oskryptowania i konwersji plików multimedialnych, OpenGL 2.1 do renderingu i shaderów, a kodek Opus do obsługi dźwięku. Celem jest stworzenie gry, która wygląda i działa jak oryginalne Age of Empires – twórcy zaznaczają jednak, że nie jest to proste, bo jej dokumentacja jest niekompletna i niektóre elementy będą wykonywane w ramach metody prób i błędów. Zniesione zostaną niektóre z ograniczeń jak np. możliwość jednoczesnego zaznaczenia tylko 30 jednostek. Wdrożony zostanie tryb gry wieloosobowej, możliwe, że ulepszona zostanie także sztuczna inteligencja przeciwników. Choć gra będzie wymagała niektórych oryginalnych plików, nie zagramy po sieci z jej posiadaczami, niemożliwe będzie także przenoszenie np. zapisów gier pomiędzy tymi dwoma tworami.

Nikt z osób tworzących grę nie używa systemu Windows, port dla niego nie powstanie więc zbyt szybko, bo nie jest sprawą priorytetową. Wykorzystywane w projekcie rozwiązania są multiplatformowe, w teorii nie powinno więc to być aż tak wielkim problemem dla kogoś, to zdecydowałby się na jego stworzenie. Każdy zainteresowany może dołączyć do projektu i pomóc w jego rozwoju. Uprzedzamy jednak: po opisie umieszczonym na GitHubie widać, że autorzy mają specyficzne podejście do sprawy (np. nie chcą zgłoszeń błędów ani pomysłów, bo gra jest idealna taka, jaka jest). Projektowi życzymy powodzenia, a osoby, które nie grały nigdy w Age of Empires II, zapraszamy do jak najszybszego odrobienia zaległości.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.