Oszustwo na znany sklep? Kolejne osoby zgłaszają próby pobrania pieniędzy z kart

Oszustwo na znany sklep? Kolejne osoby zgłaszają próby pobrania pieniędzy z kart07.10.2021 14:22
Źródło zdjęć: © Flickr | Frankieleon CC SA 2.0. Flicr

Ostatnio informowaliśmy naszych czytelników o problemach, jakie mogą dotyczyć klientów Millennium. Niestety, zgodnie ze screenami otrzymanymi od Was, sprawa dotyczy także klientów innych banków i nie wiadomo, co jest jej przyczyną.

W poprzedniej sytuacji, osoby będące klientami banku Millenium informowały o dziwnych transakcjach, prawdopodobnie pobieranych na rzecz sklepu Media Expert. Wielokrotne próby pobrania pieniędzy, zawsze na kwotę stu złotych, wzbudziły spore zaskoczenie. Obecnie mamy już dowody, że nie tylko osoby korzystające z Millenium mogą mieć takie problemy.

Sytuacja Pana Tomasza

Pan Tomasz, będący naszym czytelnikiem, skontaktował się z nami licząc na uzyskanie pomocy w tym problemie. Zgodnie z jego informacjami, jest on klientem banku Santander i spotkała go taka sama sytuacja, jak wspomnianych już wybranych klientów Millennium. Przeglądając wyciąg z konta, natknął się na trzy podejrzane transakcje pod rząd. Każda z nich na kwotę stu złotych, która rzekomo miała być pobrana na rzecz sklepu Media Expert znajdującego się w Złotowie.

Jeden z dowodów, wysłany nam przez Pana Tomasza
Jeden z dowodów, wysłany nam przez Pana Tomasza

Po zauważeniu dziwnych transakcji, Pan Tomasz natychmiast skontaktował się z bankiem celem wyjaśnienia. Tam zostało mu zasugerowane, że powinien najpierw poprosić o pomoc na infolinii Media Expert, które powinno anulować zamówienia i cofnąć pieniądze. Nasz czytelnik tak więc zrobił, jednak spotkało go spore rozczarowanie. Konsultanci sklepu nie umieli mu pomóc, słysząc opis sytuacji rozłączali się bądź kazali złożyć reklamację, na której rozpatrzenie mają 14 dni.

Z takimi informacjami, Pan Tomasz ponownie skontaktował się ze swoim bankiem. Tam udało mu się natychmiast uzyskać pomoc w złożeniu reklamacji. Z pomocą konsultantki, nasz klient opisał całą sytuację, dzięki czemu szybko odzyskał nienależnie pobrane pieniądze.

Prośba o wyjaśnienie sytuacji

Chcąc znaleźć i poznać źródło problemów postanowiliśmy skontaktować się z rzecznikiem Media Expert, panem Michałem Mystkowskim. Od niego dowiedzieliśmy się, że zaistniała sytuacja w żaden sposób ma nie być problemem po stronie sklepu. Co więcej. Pan Mystkowski poinformował nas, że sklep nie przechowuje numerów kart kredytowych klientów, dlatego niemożliwe jest aby system sam próbował pobrać pieniądze od osób, które wcześniej robiły zakupy w sklepach tej sieci.

Na pytanie czy sieć podejrzewa, że jej klienci mogli paść ofiarą oszustwa, pan Mystkowski nie chciał odpowiedzieć. Zasugerował jednak, że jeżeli jakąkolwiek osobę spotkała sytuacja z nienależnym pobraniem pieniędzy, to powinna zgłosić tę sytuację na policję. Rzecznik sieci obiecał jednak, że informatycy przyjrzą się jeszcze raz całej sprawie, ponieważ dotychczas zgłaszane problemy miały dotyczyć tylko klientów banku Millennium.

Zgłosiliśmy się także z prośbą o komentarz do całej sytuacji do banku Santander, w którym klientem jest nasz czytelnik. Póki co jednak, bank nie odpowiedział na naszą prośbę o kontakt. Jeżeli to się zmieni, dokonamy stosownej aktualizacji.

Zachować ostrożność

Mając na uwadze, że cała sytuacja dotycząca transakcji na rzecz sieci Media Expert rozwija się, sugerujemy naszym czytelnikom uważne sprawdzanie swoich wyciągów z kont w bankach, niezależnie od tego, czyimi klientami są. W sieci coraz częściej pojawiają się też oszustwa podszywające się pod marki, takie jak konkursy na Facebooku obiecujące nagrody w zamian za podanie swoich danych. Pod żadnym pozorem nie ryzykujmy swoim bezpieczeństwem i nie bierzmy w nich udziału.

Zawsze także chrońmy swoje dane logowania do bankowości elektronicznej. Kody dostępu, loginy czy hasła SMS powinny pozostać znane tylko nam. Nie podawajmy ich nikomu, a już szczególnie nie udostępniajmy ich w sieci.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.