Phil Harrison o sprzedaży Xboksa One i PS4: to nie są wyścigi sprinterów

Phil Harrison o sprzedaży Xboksa One i PS4: to nie są wyścigi sprinterów21.03.2014 16:16

Podczas gdy Sony w miarę regularnie chwali się wynikami sprzedaży PlayStation 4 (od premiery rozeszło się ponad 6 milionów egzemplarzy konsoli), Microsoft był bardziej powściągliwy w liczbach. Wiadomo jedynie w sumie, że do końca zeszłego roku do sklepów poleciało niemal 4 miliony Xboksów One. Nowszych wieści w tym temacie brak. Phil Harrison, który niegdyś pracował w konkurencyjnym obozie, a obecnie siedzi w Redmond, zauważa, że tu się nie ma co przekrzykiwać. To nie są wyścigi sprinterów, lecz długoletni maraton sprzedaży. Trzeba mieć plan, jak powalczyć w dłuższej perspektywie.

Phil Harrison (zdjęcie z konferencji Develop z 2009 roku)
Phil Harrison (zdjęcie z konferencji Develop z 2009 roku)

Ciekawe czy w tym planie od początku była błyskawiczna obniżka ceny konsoli, chociaż na razie wyłącznie w Anglii... W każdym razie Harrison jest oczywiście zadowolony z obecnej sytuacji nowego Xboksa, na którą nie będzie mieć ponoć negatywnego wpływu niedawne odejście Marca Whittena. Podkreśla sporą ilość tytułów, które powstają z myślą o platformie, a w tym zalew produkcji niezależnych twórców, uczestniczących w programie ID@Xbox. W sumie zainteresowało się nim do tej pory przeszło 250 zespołów deweloperskich. Z sytuacją sceny tzw. Indie na Xboksie 360 nie ma porównania.

Na razie Phil zasłania się skromną liczbą 25 ciekawych, niezależnych projektów, zapowiadając, że Microsoft narobi naprawdę niezłego hałasu na E3. Możemy liczyć między innymi na sensowne produkcje wykorzystujące usprawnionego Kinecta, których do tej pory nie pojawiło się za wiele, pomimo dodawania kamerki do każdego zestawu. Cieszy się też wraz z kolejnymi fanami konsol, do których Xbox One dotrze wreszcie oficjalnie we wrześniu (pośród kolejnych 26 krajów jest także Polska). Nie zgadza się z twierdzeniem, że rynek gier wyhamowuje. Zakosztowanie rozrywki w przenośnej formie przecież bardzo często motywuje do przesiadki na podłączoną do telewizora konsolę.

Priorytetem dla firmy nie jest w tym roku głośne chwalenie się wynikami sprzedaży, lecz skupienie na daniu fanom marki Xbox ciekawych, wciągających produkcji, robiących doskonały użytek z możliwości sprzętowych promowanych przez Microsoft sprzętów. Do tego dochodzą starania stopniowego dotarcia z Xboksem One do coraz szerszej grupy użytkowników, a także zapewnienie im rozrywki po sieci na najwyższym poziomie plus dostępu do bogatej oferty multimediów. Miejmy nadzieję, że po niemal roku obecności PS4 na naszym rynku, amerykańska konsola faktycznie zadebiutuje u nas z przytupem. Liczę na konkretne promocje, o przetłumaczonym interfejsie i obsłudze systemu głosem nie wspominając. Przypomnę, że to Kinect opóźniał premierę...

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.