PKO Bank Polski: usługi nie działają, ale to nie jest awaria (aktualizacja)

PKO Bank Polski: usługi nie działają, ale to nie jest awaria (aktualizacja)12.06.2022 12:35
PKO BP
Źródło zdjęć: © NurPhoto via Getty Images | NurPhoto

W internecie przybywa zgłoszeń "awarii" PKO Banku Polskiego, w wyniku której klienci nie mogą korzystać z usług, w tym po prostu z bankowości internetowej. Wyjaśniamy - to nie jest awaria, tylko zaplanowane prace serwisowe, o których PKO BP informował wcześniej i najwidoczniej nieco się przedłużyły.

Klienci PKO Banku Polskiego od godzin rannych (ze szczególnym nasileniem tuż przed 12:00) zgłaszają w serwisie downdetector awarię, głównie bankowości elektronicznej. Chociaż faktem jest, że w tym momencie mogą występować problemy z logowaniem, aplikacją mobilną i szeregiem innych usług PKO BP, nie jest to efekt usterki, ale zaplanowanych wcześniej prac serwisowych.

Zgłoszenia dotyczące PKO Banku Polskiego w serwisie downdetector pojawiają się praktycznie z całego kraju. Najwięcej spłynęło jednak z dużych miast, w tym Warszawy, Łodzi, Krakowa czy Wrocławia.

"Awaria" PKO BP to tylko prace serwisowe, Źródło zdjęć: © downdetector
"Awaria" PKO BP to tylko prace serwisowe
Źródło zdjęć: © downdetector

Co jednak najważniejsze, w tym przypadku nie ma mowy o awarii, ale o nieświadomości klientów, że PKO przeprowadza prace serwisowe. Te były zapowiadane już 9 czerwca zarówno w aktualnościach na stronie banku, jak i w mediach społecznościowych. Z wpisu na Facebooku wynika, że utrudnienia mogą potrwać w praktyce do godziny 13:00, bo do wtedy może nie działać część opcji w ramach zabezpieczenia płatności 3D Secure 2. Bankowość internetowa powinna być natomiast teoretycznie dostępna już od 12:00.

Jeśli problem z dostępem do usług PKO Banku Polskiego będzie się przedłużać, można mieć oczywiście uzasadnione pretensje, że prace serwisowe nie zakończyły się na czas lub że spowodowały inne utrudnienia. Mimo wszystko polecamy jednak uzbroić się w chwilę cierpliwości i dać administratorom szansę na "postawienie serwisu na nogi" po aktualizacji. Będziemy śledzić ten temat i informować o postępach na bieżąco.

Aktualizacja, godz. 13:10

Jak wynika z gwałtownego spadku liczby zgłoszeń w serwisie downdetector, klienci PKO Banku Polskiego nie mają już żadnych problemów z dostępem do usług i swoich kont, a prace serwisowe zostały zakończone.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.