PlayStation 4 sprzedaje się świetnie. Może dogonić PS2

PlayStation 4 sprzedaje się świetnie. Może dogonić PS204.02.2020 13:56
PlayStation 4 sprzedało się w 108,9 mln egzemplarzy, fot. Fabian Albert / Unsplash

Sprzedaż PlayStation 4 co prawda zwalnia, bo kończy się obecna generacja konsol, ale jest ona nadal imponująca. Firma Sony właśnie pochwaliła się wynikami finansowymi – do tej pory rozeszło się 108,9 miliona egzemplarzy PS4.

W trzecim kwartale fiskalnym roku 2019 (czyli okresie do 31 grudnia 2019) Sony zanotowało 20 proc. spadek przychodów, który wyniósł 1,46 miliarda dolarów. Nie są to bynajmniej złe wieści, gdyż spadki dotyczą wszystkich producentów konsol, w tym Microsoftu, który odnotował 21 proc. skok w dół w analogicznym okresie. Mimo wszystko firmie udało się w trzech ostatnich miesiącach roku kalendarzowego 2019 sprzedać 6,1 mln egzemplarzy swoich konsol.

Ogólnie Sony odnotowało niższą sprzedaż sprzętu, jak również gier firm trzecich, co według japońskiej korporacji było wynikiem zapowiedzi PlayStation 5 oraz późnego okresu cyklu konsoli. Firma przewiduje, że jej przychody na cały rok fiskalny 2019 będą ostatecznie niższe o 3 proc. niż poprzednio prognozowano.

Podobnie jak Microsoft, Sony zrekompensowało sobie spadek sprzedaży sprzętu i oprogramowania wzrostem subskrypcji. Porównując dane z końca 2018 i 2019 roku, firmie przybyło 2,5 miliona abonentów, których obecna liczba wynosi 38,8 miliona. Warto zwrócić także uwagę na wzrastającą rolę gier cyfrowych, które miały 49 proc. udziału w przychodach firmy z dystrybucji. W roku 2018 współczynnik ten wynosił 37 proc.

Konsola PlayStation 4, fot. Nikita Kachanovsky / Unsplash
Konsola PlayStation 4, fot. Nikita Kachanovsky / Unsplash

Jeśli chodzi o szanse PlayStation 4 na dogonienie sprzedaży PS2 (158 milionów egzemplarzy), wszystko będzie zależeć od tego, jak długo konsola ta będzie się jeszcze sprzedawać po starcie PS5. Mamy generalnie do czynienia z tendencją zniżkową, gdzie w roku 2018 sprzedano 17,7 mln sztuk, podczas gdy w 2019 było to już tylko 14,7 mln egzemplarzy.

Jak przewiduje znany analityk branży gier wideo Daniel Ahmad, sprzedaż PS4 w roku 2020 spadnie jeszcze bardziej i ostatecznie konsoli może być trudno dotrzeć do poziomu PS2, ale nie jest to niemożliwe. Mimo wszystko, ósma generacja konsol kończy się spektakularnym tryumfem Sony, które ma doskonałą pozycję wyjściową wraz ze startem PS5.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.