Po 29 lipca Windows 10 nie będzie już za darmo – choć do miliarda urządzeń wciąż jest daleko

Po 29 lipca Windows 10 nie będzie już za darmo – choć do miliarda urządzeń wciąż jest daleko06.05.2016 11:28

Cały rok rozdawnictwa za darmo Windowsa 10 ma się ku końcowi.Microsoft, oficjalnie bardzo zadowolony z osiągniętej przez nowysystem penetracji rynku, przypomniał, że po 29 lipca 2016 będziemymogli „dziesiątkę” dostać tylko z nowym urządzeniem – albokupić w pudełku, za jedyne 119 dolarów.

Podobno już 300 mln komputerów na świecie działa pod kontroląWindowsa 10. Czy to dużo, czy mało? Mimo agresywnej strategiiaktualizacji starszych wersji Windowsa do „dziesiątki” (któraprzyniosła wiele świetnych memów), rok 2015 nowy system zakończyłz udziałem w rynku poniżej 10%. W marcu tego roku udało sięprzebić poziom 20%. Zawsze można się przyczepić do metodykbadawczych, a między absolutnymi wynikami z telemetrii Microsoftu apomiarami odwiedzalności stron internetowych może być przecieżprzepaść. Nie o to jednak chodzi.

300 mln to wynik, który słabo się ma do oryginalnych planówMicrosoftu, który ustami Terry'ego Myersona rok temu ogłosił, żew ciągu 2-3 lat liczba urządzeń działających pod kontroląWindowsa 10 przekroczy miliard. Zobaczyliśmy jednak coś zupełnieinnego – ślamazarne tempo wzrostu mimo darmowego rozdawnictwa. Wmarcu, na konferencji Build ujawniono, że z Windowsa 10 korzysta 270mln użytkowników. Mamy więc 30 mln w miesiąc? Jak firma z Redmondchce osiągnąć ten miliard z płatnym Windowsem 10, tego zupełnienie wiadomo, tym bardziej że rynek PC przeżywa zapaść, a naurządzeniach mobilnych Windows praktycznie się nie liczy.

120 dolarów za najlepszego Windowsa w historii

Jeśli więc nie zdecydowaliście się wymienić zainstalowanegona waszych komputerach Windowsa 7 czy Windowsa 8.1 na „najlepszegoWindowsa w historii”, od 29 lipca będzie można go tylko kupić.Oficjalne ceny amerykańskie to 119,99 USD za wersję Home i 199,99USD za wersję Pro. W naszych sklepach wszystko zależy od wersji,Home kupimy już od 460 zł, wersję Pro za około 1000 złotych –różnice zależą głównie od tego, czy mamy do czynienia z wersjąna nośniku optycznym (tańszą) czy USB (droższą).

Oczywiście Microsoft chce, byście jednak nie kupowali Windowsa10, a zaktualizowali swój stary system jak najszybciej. W tym celuprzygotował całkiem zgrabne wideo, przedstawiające 10 powodów,dla którego powinniście to zrobić.

Windows 10 Free Upgrade Offer to End Soon

Nie ma tam oczywiście ani słowa na temat tego, że dziękiusługom telemetrii będziecie lepiej śledzeni, ale powiedzmy sobieszczerze – w Redmond się tego nie wstydzą. Microsoft wręczpochwalił się, że w marcu z przeglądarki Edge internaucikorzystali przez 63 miliardy minut, na granie pod kontrolą Windowsa10 przeznaczono 9 mld godzin, a Cortana odpowiedziała na 6 mld pytańod swojego uruchomienia.

Jak dostać Windows 10 jako aktualizację?

Czy spieszno wam dziś do aktualizacji? Jeśli tak, toprzypominamy – najlepszym sposobem na przeprowadzenie tego procesujest wykorzystanie oficjalnego narzędzia Windows 10 Media CreationTool, które pobrać możecie z naszejbazy. Sprawdzi ono status aktywacji obecnie używanych wersjisystemu. Jeśli instalacja jest poprawnie aktywowana, to w MicrosoftStore wygenerowany będzie certyfikat powiązany z daną konfiguracjąsprzętową, który będzie służył do aktywacji Windowsa 10.

Uwaga: po zaktywowaniu systemu możliwe jest zainstalowanie go naczysto z wykorzystaniem obrazu ISO. Jeśli konfiguracja sprzętowakomputera się nie zmieniła, instalacja jest aktywowanaautomatycznie. Jeśli ktoś po 29 lipca straci instalację Windows10, do której był uprawniony (i z której skorzystał na czas),wciąż będzie mógł proces ten powtórzyć.

A co z aktualizacjami w przyszłości? Tu nie trzeba się niczegoobawiać. Ci, którzy zaktualizowali swój system na czas, będądostawać kolejne nowości przygotowywane dla Windowsa za darmo,włącznie z zapowiadaną na lato Windows 10 Anniversary Update.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.