Po roku w Polsce Netflix wciąż mało kogo interesuje – internauci nad Wisłą wybierają Cda.pl

Po roku w Polsce Netflix wciąż mało kogo interesuje – internauci nad Wisłą wybierają Cda.pl24.01.2017 11:42

Na ostatnie święta Bożego Narodzenia polecaliśmy tymwszystkim, którzy mają dość Kevina samego w domu skorzystanie zserwisówVoD. Na pierwszym miejscu zaproponowaliśmy Netfliksa, biorącpod uwagę przede wszystkim jego spektakularną, w porównaniu dokonkurencji, filmotekę. Polscy internauci wiedzą jednak lepiej,przynajmniej jeśli wierzyć metodyce badawczej Gemiusa. Netflix niezdołał pojawić się nawet w pierwszej piątce odwiedzanych nadWisłą serwisów VoD.

W grudniu polscy internauci poszukując filmów i serialinajchętniej zaglądali na Cda.pl, Vod.pl i Player.pl. Na szczęścieWigilia to wciąż czas przy stole z rodziną, a nie przed Smart TVczy komputerem, zainteresowanie serwisami VoD spadło tego dnia do5,3% (1,4 mln użytkowników) – podczas gdy średnia dzienna dlagrudnia wyniosła 7,8%. Po Wigilii już jednak internauci popędziliprzed ekrany, pierwszego dnia Świąt zasięg VoD-ów wyniósł 7,9%,a drugiego aż 9,4%.

Ten trend utrzymał się przez kolejne dni, by 28 grudnia osiągnąćrekordowy zasięg 10,7% (tj. 2,8 mln użytkowników), dwukrotniewiększy niż w Wigilię. Potem zaś ludzie przypomnieli sobie oSylwestrze i Nowym Roku, odeszli od dostępnych przez Internet filmówi seriali – ostatniego dnia grudnia zasięg VoD-ów spadł do 6,9%.

Te wahania popularności serwisów nie przysłaniają jednejrzeczy. Stosując przyjętą przez Gemiusa metodę badawczą widać,że pomimo już ponad roku oficjalnej obecności w Polsce, dominującyw globalnej skali Netflix wciąż w Polsce nie może przebićsię do świadomości masowego widza. Być może na innychrynkach po prostu nie ma tak silnej konkurencji?

Najważniejszym bowiem graczem na polskim rynku VoD pozostajebowiem od lat Comprehensible Download Attack, czyli słynne Cda.pl.Radzi sobie świetnie zarówno na komputerach osobistych (zasięg wgrudniu 2016 – 21,2%) jak i urządzeniach mobilnych (zasięg10,1%). Wyniki konkurencji są znacznie gorsze: onetowy Vod.pl to12,4% na PC i 4,4% na urządzeniach mobilnych, Player.pl sieci TVN toodpowiednio 8,6% i 2,6%, platforma VoD Telewizji Polskiej to 6,2% i3,7%, zaś polsatowa Ipla 6,7% i 2,1%. Według Gemiusa wysokąpozycję w TOP5 miał też niedawnozamknięty Kinoman.tv.

W tym momencie nasuwa się nieuchronna refleksja – jak bardzomainstreamowe media odpłynęły od realnych zainteresowań polskichinternautów? Netflix jest w mediach tematem numer 1., pisze się onim newsy, felietony i artykuły, są polskie serwisy specjalizującesię w publikowaniu zestawień tego co najnowsze i najciekawsze wzasobach tego serwisu. A kiedy ostatnio widzieliśmy podobne newsy oComprehensible Download Attack, z którego w momencie pisania tegotekstu korzysta ponad 75 tys. osób?

Co najzabawniejsze, Cda.pl nie jest dziś serwisem pirackim, takjak było to niewątpliwie w wypadku Kinomana. Jego platforma CDAPremium, oferująca dziś głównie amerykańskie filmy iseriale, to wynik porozumienia z oficjalnymi dystrybutorami, którzypo latach nieudanych potyczek z piratami przyznali się do porażki izrozumieli, że lepiej współpracować i coś dostać, niż niedostać niczego. Sława Cda.pl wśród internautów, porównywalnachyba tylko ze sławą Chomikuj.pl, może sobie być w oczachfrustratów i legalistów złą sławą, lecz pecunia non olet,pieniądze nie śmierdzą. Konto premium w CDA.pl, kosztujące dziś19,90 zł miesięcznie, jest ewidentnie bardziej dopasowane domożliwości i oczekiwań polskiego widza, niż Netflix, który zadostęp do wersji standardowej chce 43 zł.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.