Polacy mistrzami Europy w zakupach przez Internet

Polacy mistrzami Europy w zakupach przez Internet23.11.2012 14:18

Czarny piątek jest dobrą okazją aby przyjrzeć się temu, jak Polacy wykorzystują technologię do tak prozaicznej i przez wielu nielubianej czynności, jaką jest robienie zakupów. Podejście do zamawiania różnych dóbr za pośrednictwem sklepów internetowych Polaków zmieniło się przez ostatnie kilka lat i obecnie jesteśmy w europejskiej czołówce.

Firma Deloitte co roku przeprowadza w krajach europejskich badania dotyczące planowanych prezentów pod choinkę (w Polsce czwarty raz). Według tegorocznego raportu aż 44% ankietowanych zadeklarowało gotowość do zrobienia zakupów świątecznych przez Internet, podczas gdy w innych badanych krajach odsetek ten wyniósł o 11 punktów procentowych mniej. Podobny wynik znalazł się w danych Gemiusa. Co więcej, 95% respondentów wskazało Internet, w tym głównie porównywarki cen, jako źródło informacji na temat konkretnych produktów i ofert. Inspiracji i recenzji szukamy też na serwisach społecznościowych. Wyjątkiem są zakupy spożywcze — największą popularnością cieszą się hipermarkety, w Internecie żywność kupiłby co 10 badany.

Zjawisko chodzenia do sklepów tylko po to, aby na własne oczy zobaczyć przedmiot, który potem kupimy korzystając z najkorzystniejszej oferty internetowej jest zmorą właścicieli zwykłych sklepów i zyskało już zapożyczoną z angielskiego nazwę — showrooming. Winne są oczywiście smartfony, dzięki którym po przymierzeniu butów czy zmierzeniu pralki można od razu poszukać sklepu, w którym ten sam model będzie tańszy. Sprzedaż jednak nie spada tak drastycznie, jak można by się spodziewać, bo smartfon pomaga też niezdecydowanym klientom w szybkim podjęciu decyzji.

Zeszłoroczne badania wykazały, że do kupowania w ten sposób przekonanych było zaledwie 25% obywateli naszego kraju, ponadto boimy się, że dostaniemy niewłaściwy produkt. 58% ankietowanych wolało wtedy przed zamówieniem „pomacać” kupowaną rzecz, 61% nie wyobrażało sobie zakupów bez skorzystania z porównywarki cen.

Co prawda daleko nam jeszcze do takich krajów, jak Korea Południowa, gdzie na przystankach metra można znaleźć kody QR i zdjęcia towarów z sieci hipermarketów Home Plus (wcześniej Tesco), zeskanować je smartfonem i zastać zakupy na progu po powrocie do domu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.