Polskie szybkie łącza w oczach Komisji Europejskiej

Polskie szybkie łącza w oczach Komisji Europejskiej19.03.2008 23:00
Redakcja

W ogłoszonym dzisiaj sprawozdaniu okresowym Komisji Europejskiejnr 13 przedstawiono w skrócie stan jednolitego europejskiego rynkutelekomunikacyjnego na grudzień 2007 r. na podstawie informacji iliczb pochodzących od krajowych regulatorów rynkutelekomunikacyjnego oraz jego uczestników. Jak podano w sprawozdaniu, światowymi liderami w zakresie usługszerokopasmowych, ze wskaźnikami penetracji rynku powyżej 30%, byłyna koniec 2007 r. Dania, Finlandia, Holandia i Szwecja. Wszystkiewspomniane wyżej państwa, a także Wielka Brytania, Belgia,Luksemburg i Francja, osiągnęły w lipcu 2007 r. wskaźnikipenetracji usług szerokopasmowych wyższe od wskaźnika dla StanówZjednoczonych (22,1%). W 2007 r. dodano w Europie 19 milionów łączyszerokopasmowych, co odpowiada przeszło 50 000 gospodarstw domowychdziennie. Sektor usług szerokopasmowych wygenerował szacunkoweprzychody w wysokości 62 miliardów euro, a łączna penetracja rynkuosiągnęła 20%. Umocnienie jednolitego rynku, wzmocnieniekonkurencji i ograniczenie obciążeń administracyjnych możeprzynieść szereg dalszych korzyści konsumentom. Europejski model regulacyjny zaprojektowano z myślą ozwiększeniu konkurencji na rynku telekomunikacyjnym i z pewnościązaczyna to przynosić efekty - stwierdziła Viviane Reding,unijna komisarz ds. telekomunikacji. Nie wszystko jednakzostało już zrobione. Konkurencja w zakresie dostępu do siecistacjonarnej jest ograniczona, a w przypadku 86,5% klientów jest onnadal zapewniany przy wykorzystaniu infrastruktury tradycyjnegooperatora. Ponadto, mimo iż technologie telekomunikacyjne nie znajągranic, jedynie 30% działalności głównych operatorów UE prowadzonejest poza ich rynkiem krajowym. Wynika z tego, że nadal brakuje namatrakcyjnego jednolitego rynku dla przedsięwzięć i usług na skalęeuropejską, musimy więc wzmóc nasze wysiłki, aby zmniejszyć graniceregulacyjne w Europie. Niestety na tle innych krajów Unii, Polska wygląda blado. W świetlesprawozdania penetracja łącz szerokopasmowych w naszym kraju wynosi8,4% co jest wynikiem lepszym jedynie od Bułgarii (7.6%). Średniaunijna wynosi 20%. Wartość sektora telekomunikacyjnego wynosi prawie 300 miliardóweuro (2% PKB UE). Urósł on w ubiegłym roku o 1,9%. Rok 2007 byłrównież piątym kolejnym rokiem wzrostu inwestycji w tym sektorze,których wielkość przekroczyła 50 miliardów euro (wynik podobny doodnotowanego w USA i wyższy od uzyskanego łącznie przez Chiny iJaponię). Największym segmentem rynku telekomunikacyjnego pozostaje telefoniakomórkowa, która odnotowała zwiększenie przychodów o 3,8% do 137miliardów euro. Wskaźnik penetracji telefonii komórkowej wzrósł do112% w porównaniu ze 103% w roku 2006. Zwiększa się równieżwykorzystanie technologii 3G - w 2007 r. był to wrost dwukrotny, do20% i 88 milionów abonentów. Aż 12 milionów klientów zmieniło wmiędzyczasie operatora korzystając z nowych przepisów pozwalającychzachować poprzedni numer. Jednocześnie o 5% spadły przychody ztelefonii stacjonarnej.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.