Popularna ulica ze sklepami w Londynie wprowadza iBeacony

Popularna ulica ze sklepami w Londynie wprowadza iBeacony04.06.2014 11:16
CC-BY-SA aurélien, Wikimedia Commons

Jeden z najpopularniejszych celów wycieczek zakupowych dla turystów w Londynie zdecydował się na wprowadzenie nowego rozwiązania, mającego przyciągnąć jeszcze większą liczbę klientów. Jako pierwsza w Europie, pełna butików Regent Street, uruchomiła aplikację z systemem wirtualnych boi sygnalizacyjnych (powszechnie znanych jako iBeacon), które za pośrednictwem urządzeń mobilnych poinformują użytkownika o ekskluzywnych i dopasowanych do niego ofertach sklepów w trakcie jego wizyty w tej okolicy.

CC-BY-SA aurélien, Wikimedia Commons
CC-BY-SA aurélien, Wikimedia Commons

Każdy sklep i restauracja na tej mającej około mili ulicy, od Burberry po Hugo Boss, zaoferuje użytkownikom aplikacji informacje o promocjach, ofertach nowych produktów oraz wszelkich innych ważnych wiadomościach, mających zachęcić do zakupów. Na obecną chwilę już ponad sto sklepów posiada odpowiednie wyposażenie i zamontowało już nadajniki, które informują osoby znajdujące się przed danym punktem o rzeczach go dotyczących. Najważniejsze jest jednak to, że klienci mogą sami decydować o tym, jakie oferty będą otrzymywać — po uruchomieniu aplikacji mogą wybrać ulubione produkty, co jest równoważne ze stworzeniem profilu. Kolejne oferty będą dostosowywane w miarę używania programu. Aplikację przygotowało znane w branży studio AutoGraph z Seattle.

Z podobnych rozwiązań korzystają już inne sieci sklepów, jak amerykański Macy’s, stosujący iBeacony od listopada ubiegłego roku czy markety spożywcze Safeway, gdzie niewielkie nadajniki, korzystające z Bluetooth, zagościły w styczniu.

Aplikacja jest jednym z punktów przeprowadzanej właśnie modernizacji Regent Street, odwiedzanej przez rzesze turystów, a znanej głównie z dekoracji świątecznych, architektury i pierwszego w Europie sklepu Apple'a. Pełna modernizacja będzie kosztowała 1,7 miliarda dolarów, czyli ponad 5 miliardów złotych, i uczyni z wytyczonej na początku XIX wieku ulicy najbardziej atrakcyjne centrum handlowe świata. W naszym kraju raczej można tylko pomarzyć o takich udogodnieniach i wydawaniu takich pieniędzy na rozwój pokazowych ulic.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.