Późne aktualizacje, błędy i uceglone telefony, czyli Xiaomi i Android One w praktyce

Późne aktualizacje, błędy i uceglone telefony, czyli Xiaomi i Android One w praktyce11.03.2020 17:54
Redakcja

Xiaomi nie ma ostatnio szczęścia do smartfonów opartych nie o MIUI, lecz klasyczną wersję Androida. Wpadka wpadkę wpadką pogania.

Android One to seria telefonów tworzonych w ścisłej współpracy z Google'em. Jak czytamy na stronie projektu, smartfony wchodzące w skład tej rodziny mają być "bezpieczne, aktualne i proste w obsłudze". Czy są? Cóż...

Zaczęło się od problemów z aktualizacją Xiaomi Mi A3 do Androida 10

Proces aktualizacyjny do Androida 10 ruszył na początku marca 2020. Sam system miał swoją premierę na początku września 2019, więc użytkownicy czekali pół roku.

To by było na tyle jeśli chodzi o deklarowane przez Google'a "up-to-date", ale przyczyną opóźnień miała być epidemia koronawirusa, więc pal licho. Problem w tym, że gdy aktualizacja już się pojawiła, była mocno niedopracowana.

Część użytkowników Xiaomi Mi A3 skarżyła się, że aktualizacja do Androida 10 spowodowała problemy z działaniem czytnika linii papilarnych, wyglądem interfejsu czy wyłączającym się aparatem. Nie zabrakło osób, u których nowa wersja oprogramowania odesłała telefony do krainy wiecznego bootloopa.

Efekt? Xiaomi wstrzymało aktualizację i obiecało, że poprawiona wersja oprogramowania zostanie udostępniona jeszcze przed końcem marca.

Teraz do listy aktualizacyjnych wpadek dołącza Xiaomi Mi A2 Lite

Xiaomi - ucząc się na błędach - ogłosiło, że aktualizacja dla tego modelu będzie udostępniana stopniowo. I szczęście w nieszczęściu, bo szybko wyszło na jaw, że i to oprogramowanie nie jest wolne od błędów.

W niektórych przypadkach aktualizacja ucegliła Xiaomi Mi A2 Lite, uniemożliwiając nawet wejście w tryb recovery. Xiaomi wydało oświadczenie, w którym informuje, że wie o problemie i prosi poszkodowanych klientów o wysłanie uszkodzonych telefonów do serwisu.

"Bezpieczne, aktualne i proste w obsłudze", hę? Tak bezpieczne, że nawet właściciele telefonów mogą mieć problem z dostaniem się do swoich danych. Tak aktualne, że przeszło pół roku po premierze Androida 10 stabilnej aktualizacji brak. Tak proste w obsłudze, że w skrajnych przypadkach smartfon zmienia się w przycisk do papieru.

Kup telefon z Androidem One - mówili. Będzie fajnie - mówili.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.