Prezes zarządu T-Mobile Polska uważa, że telekomy muszą walczyć o klienta jakością, bo tanio już jest

Prezes zarządu T-Mobile Polska uważa, że telekomy muszą walczyć o klienta jakością, bo tanio już jest14.08.2013 16:02

W ubiegłym tygodniu kilka serwisów internetowych zwróciło uwagę na raport Digital Agenda Scoreboard 2013, według którego średni koszt minuty połączenia telefonicznego w Polsce nie jest wcale wysoki (dane ujęte w dokumencie pochodzą z 2011 roku, można je znaleźć na stronie 69). W skali Unii Europejskiej Polacy dzwonią za grosze — średnia unijna cena minuty połączenia to 9,1 eurocenta, podczas gdy u nas wynosi ona 4,6 eurocenta. Taniej jest tylko w Bułgarii, na Łotwie, w Rumunii i na Litwie. Rekordzistami z drugiego końca rankingu są Luksemburg i Holandia, gdzie minuta rozmowy kosztuje średnio odpowiednio 14,6 i 14,7 eurocentów. We wrześniu wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej, Neelie Kroes, przedstawi plan na zbliżenie do siebie rynków telekomunikacyjnych krajów członkowskich, co jest krokiem w kierunku całkowitego ujednolicenia rynku na Starym Kontynencie.

Zmiany regulacyjne powodują, że w całej Europie spadają ceny, a za tym idzie również spadek przychodów operatorów. Prezes zarządu T-Mobile Polska, Miroslav Rakowski, uważa, że w tym roku w Polsce przychody telekomu skurczą się o 8-10%, konkurencja przewiduje jeszcze większe spadki. Szczęśliwie telekomy mają ogromne pole do rozwoju. Rakowski wspomniał, że o ile priorytetem w zarządzanej przez niego firmie jest świadczenie usług i jakość sieci telekomunikacyjnej, rozwijać się ona będzie także na obszarze finansów, telemedycyny, energetyki, transportu oraz ICT.

Regulacje to nie jedyny czynnik znacznie obniżający ceny usług świadczonych przez telekomy w Polsce. Na korzyść klienta działa też silna konkurencja, którą widać choćby po sporym wyborze ofert ryczałtowych. Rakowski zaznaczył też, że oferty w portfolio operatorów, tak biznesowe, jak i kierowane do klientów indywidualnych, są obecnie do siebie zbliżone i trzeba walczyć o klienta innymi sposobami. Prezes zarządu polskiego T-Mobile liczy na to, że klienci przestaną się kierować jedynie ceną, a zaczną zwracać uwagę także na jakość świadczonych usług, różnorodność oferty i wartości dodane — na tym polu widzi potencjał swojej firmy. Uważa on także, że tylko kwestią czasu jest rozkwit usług łączących telekomunikację z finansami, usługami medycznymi czy ubezpieczeniem. Już widać, że wiele branż chce współpracować z doświadczonymi w obsłudze klienta telekomami, a i urządzenia mobilne mają coraz większe możliwości.

Co ciekawe, Rakowski zauważył, że niewielu klientów poszukuje ofert typu no limit. Bardziej pożądane są abonamenty, które poza sporym limitem minut i SMS-ów mają także atrakcyjny pakiet danych. Te z nieograniczonymi rozmowami są kierowane do osób, które głównie rozmawiają i nie mają poza tym innych wymagań. Tacy klienci, według Rakowskiego, to obecnie już mniejszość. Z drugiej strony jednak niewielu ma obecnie urządzenia zdolne łączyć się z siecią LTE, więc istotne jest, aby starsze standardy działały bez zarzutu.

Pełny wywiad można znaleźć na łamach serwisu Wirtualne Media. Reklama jest częścią najnowszej kampanii pod hasłem „O tym się mówi”.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.