Projekt YouTube Unplugged: Google zamierza zastąpić tradycyjną telewizję

Projekt YouTube Unplugged: Google zamierza zastąpić tradycyjną telewizję05.05.2016 10:08
Łukasz Maślanka

Google pracuje nad nową usługą dla YouTube. Jak wieść gminna niesie, jej robocza (i kto wie, czy nie ostateczna) nazwa to Unplugged. Serwis ma być płatny i dostarczać materiały z sieci telewizji kablowych.

Jak podaje Bloomberg, szefostwo YouTube'a jest już po rozmowach z największymi amerykańskimi korporacjami medialnymi, m.in. Viacom, Twenty-First Century Fox oraz CBS. Wiążące ustalenia nie zapadły, bo projekt Unplugged jest w powijakach i do konkretów jeszcze długa droga. Czym ma być YouTube Unplugged? Google w zamian za abonament (wg Bloomberga, firma chce pobierać miesięcznie nie więcej niż 35 dolarów) zaoferuje materiały autorskie, filmy, seriale lub też audycje sportowe emitowane przez amerykańskie kablówki.

Pomysł rozpatrywany jest w dwóch wariantach: Unplugged ma zawierać materiały wideo dostarczane przez partnerów z korporacji medialnych, a także oferować mniejsze kanały skupione wokół konkretnej, często niszowej tematyki. Dostęp do tych drugich użytkownicy mają uzyskać za dodatkową opłatą, poza głównym abonamentem. Usługa ma ruszyć w przyszłym roku, a dla jej rozwijanie ma zajmować bardzo wysokie miejsce na liście google'owych priorytetów. Firma miała już nawet wprowadzić pewne zmiany w swojej infrastrukturze technicznej, by mogła ona obsłużyć nowe możliwości wprowadzone za sprawą YouTube Unplugged. Teraz pozostaje jeszcze dogadać się z rekinami świata mediów, a te rozmowy – co wiemy choćby z doświadczeń serwisów streamingu muzyki – nigdy nie są łatwe.

YouTube jak telewizja?

Google od dłuższego czasu próbuje rozszerzyć ofertę YouTube, a jednocześnie sprawić, że serwis ten zacznie przynosić większe pieniądze. W 2015 r. pojawiła się usługa YouTube Red, dzięki której opłacając miesięczną subskrypcję wartej ok. 10 dolarów można odtwarzać w tle wideo w tym serwisie (zarówno w wersji przeglądarkowej, jak też w aplikacjach mobilnych), zapisywać je w trybie offline i oglądać bez reklam. Dodatkowo, abonenci YouTube Red zyskują bezpłatny abonament w usłudze Muzyka Google Play i mogą oglądać materiały filmowe przygotowane specjalnie dla nich. Jak to często z nowymi produktami od Google bywa, usługa YT Red nie jest dostępna w Polsce i nikt nie zna odpowiedzi na pytanie, kiedy się pojawi.

Od dłuższego czasu YouTube jest też poddawane specyficznemu eksperymentowi, który polega na tworzeniu tematycznych wydań usługi. Google uruchomiło już dwa tego typu serwisy: YouTube Gaming i YouTube Kids. Wszystko po to, aby przyciągnąć do siebie jak największe grupy ludzi zainteresowanych daną tematyką i odwrócić ich uwagę od podobnych usług konkurencji. Badania wskazują też, że dla całkiem sporej grupy użytkowników Internetu klasyczna telewizja nie ma przyszłości, bo zastąpią ją usługi takie, jak np. Netflix. Jest więc bardzo prawdopodobne, że Google chce wskoczyć na nową falę i dostosować możliwości YouTube do oczekiwań współczesnego odbiorcy, a przy okazji zarabiać pieniądze na czymś więcej niż tylko na reklamach. Pytanie tylko, co googlersom z tego wyjdzie, ich boje o to, by zaistnieć w świecie telewizji, trwają bowiem od lat i trudno powiedzieć, by zakończyły się choćby umiarkowanym sukcesem. Ale biorąc pod uwagę zapał Google do tworzenia rzeczy nowych, projektu YouTube Unplugged lepiej nie skreślać zbyt szybko.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.