YouTube Music – co nowa usługa oznacza dla subskrybentów Muzyki Play?

YouTube Music – co nowa usługa oznacza dla subskrybentów Muzyki Play?
23.05.2018 17:31
YouTube Music – co nowa usługa oznacza dla subskrybentów Muzyki Play?

Pierwsi użytkownicy korzystają już z długo wyczekiwanej, kolejnej usługi muzycznej zaproponowanej przez Google. YouTube Music bazuje na treściach zgromadzonych w serwisie YouTube, ale skupia się na muzyce; to po prostu kolejny serwis streamingowy, który może szybko stać się konkurencją dla Spotify czy aplikacji TIDAL. Nowy serwis ruszył w pierwszej kolejności w USA, Meksyku, Nowej Zelandii oraz Australii.

Użytkownicy korzystający dotąd z subskrypcji w ramach Muzyki Play mogli więc zacząć zastanawiać się, co wkrótce stanie się z ich kontami. Google w końcu znane jest z równoległego tworzenia aplikacji i usług pokrywających się funkcjonalnością, co prędzej czy później skutkuje zaniechaniem rozwoju i usunięciem z rynku starszych rozwiązań. W tym przypadku jednak nic na to nie wskazuje.

The new YouTube Music is here

Google uspokaja, że subskrybujący Muzykę Play nadal będą mogli z niej korzystać tak, jak dotąd. Co więcej jednak, zyskają oni równolegle dostęp do YouTube Music Premium – nowej usługi w wersji pozbawionej reklam i umożliwiającej pobieranie muzyki w celu dostępu także offline. Nie można wykluczyć, że docelowo Google będzie dążyć do zastąpienia swoich dwóch muzycznych usług nowszą YouTube Music, ale na tę chwilę stanowisko jest jasne – Muzyka Play działa nadal bez zmian.

Warto zwrócić uwagę, iż przy okazji uruchomienia YouTube Music, Google zdecydowało się także zmienić nazwę dostępu premium do YouTube'a z filmami, dotychczas noszącego nazwę YouTube Red. Teraz debiutuje nazwa YouTube Premium i wraz z pojawieniem się usługi muzycznej, aktualizowane są cenniki:

350246889612339137

Na koniec warto zaznaczyć, iż na razie nie wiadomo, kiedy YouTube Music może pojawić się w Polsce. Poza wymienionymi na wstępie krajami, gdzie usługa jest dostępna już teraz, w najbliższych tygodniach ma trafić także do użytkowników na terenie Anglii, Niemiec, Austrii, Danii, Kanady, Finlandii, Francji, Irlandii, Włoch, Norwegii, Rosji, Hiszpanii, Szwecji oraz Szwajcarii – na liście nie znalazła się jak dotąd Polska. Google zachęca jednak do zapisania się do newslettera, by być na bieżąco informowanym o zmianach w zakresie dostępności usługi.

Nie można zatem wykluczyć, iż docelowo usługa dostępna będzie w dużo większej liczbie krajów, w tym w Polsce. Swego rodzaju potwierdzeniem takich planów może być startujący u nas w kraju etap testowy dla Asystenta Google. Dzięki niemu widać, że firmie zależy na rozwijaniu swoich usług także na terenie Polski.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)