Raport Clearswift: Spam finansowy znów popularny

Raport Clearswift: Spam finansowy znów popularny21.11.2005 15:28

Brytyjska firma Clearswift ostrzegaużytkowników poczty elektronicznej przed spamem zawierającym ofertyszybkiego zysku. Jego liczba w październiku tego roku wzrosła dopoziomu 42 proc. ogółu wiadomości uznanych za spam. "Spam Index" to publikowany co miesiąc raport na temat charakteru itendencji spamu. W październiku analitycy brytyjskiej spółkiClearswift zidentyfikowali znaczną ilość e-maili, których celembyło przyciągnięcie uwagi odbiorców ofertami szybkiego zarobku. Ichliczba wzrosła z 33 do prawie 42 procent. E-maile te zawierały informacje o "możliwościach pracy w domu".Można w nich było znaleźć propozycje "pracy" polegającej narozsyłaniu przesyłek lub redystrybuowaniu płatności. Pierwszyrodzaj "pracy" sprowadza się do przyjmowaniu przesyłek, za którezapłacono skradzioną kartą kredytową, a następnie przekazywaniu ichdalej drogą łańcuszkową. Druga oferta to forma prania brudnychpieniędzy, gdzie "pracownik" zajmuje się ich transferem. Wzrost liczby wiadomości z ofertami "pracy" wynika ze spadkupopularności innych stosowanych dotychczas przez spamerów sztuczek.Powszechnie wysyłane listy z prośbami o pomoc i wsparcie finansoweprzestają być skuteczne. Dzieje się tak pomimo dywersyfikacjie-maili. Wiadomości przychodzą z różnych krajów (włączając Chiny,Indonezję i Rosję) oraz dotyczą rozmaitych rodzajów działalnościnp. charytatywnej czy handlu dziełami sztuki. Ponownie wzrosła liczba e-maili zawierających oferty tzw. akcjigroszowych dla prywatnych inwestorów giełdowych. Rzekomi ekspercidoradzają w nich kupno niektórych akcji w celu podniesienia ichceny do pewnego poziomu, a następnie wycofują się z osiągniętymzyskiem. Oferty akcji groszowych to bardzo niestabilna kategoriaspamu. Szybko zwyżkuje i traci z czasem na wartości. W październikue-maili z ofertami akcji groszowych było trzykrotnie więcej niż wewrześniu. Spadek odnotował też phishing. W ubiegłym miesiącu liczba e-mailikierujących adresata na stronę do złudzenia przypominającą serwisinternetowy banku w celu wyłudzenia poufnych danych np. numerówkart kredytowych, stanowiła jedynie 0,4 proc. wszystkichniechcianych wiadomości. O 6,6 proc. spadła liczba spamu pornograficznego (11,24 proc. wewrześniu, 4,6 proc. w październiku). W ubiegłym miesiącu prawiezupełnie znikły e-maile zachęcające do gier w kasynachinternetowych. Nieznacznie wzrosła ilość niechcianych wiadomościnakłaniających do zakupu leków i medykamentów. We wrześniu tegoroku wynosiła ona 32,5 proc, w październiku kilka procent więcej(38,2). Z 18 do 11 proc. spadła ilość spamu zawierającego ofertysprzedaży bezpośredniej. Wyniki "Spam Index" opracowywane są na podstawie raportówgenerowanych przez rozwiązania antyspamowe, z których korzystaponad 20 milionów użytkowników.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.