Reklamy w Pokemon GO – więcej Pokemonów w sklepach i restauracjach

Reklamy w Pokemon GO – więcej Pokemonów w sklepach i restauracjach14.07.2016 12:02

Niezależnie od tego, jak męczące byłoby aktualne szaleństwo na punkcie Pokemon GO, wygląda na to, że w najbliższym czasie będzie się ono nasilać. A to z kolei świetna okazja, aby spieniężać spacery milionów osób na całym świecie, które zagapione w wyświetlacze smartfonów, poszukują Pokemonów w mniej lub bardziej odpowiednich miejscach.

Jak można było się spodziewać, pojawiły się już plany implementacji mechanizmów reklamowych w najpopularniejszej grze mobilnej w historii. Nie chodzi jednak o jakieś błahe wyświetlanie banerów reklamowych w aplikacji, a o formę reklamy odpowiednią dla rzeczywistości rozszerzonej.

Jak donosi Financial Times reklamodawcy będą mogli wykupować sponsorowane miejsca, w podobny sposób, jak to miało miejsce z wcześniejszymi produkcjami firmy Niantic. W praktyce oznacza to, że firmy będą mogły płacić firmie za to, aby na terenie np. jej sklepów pojawiało się więcej Pokemonów, niż w innych miejscach. Konsumenci będą zatem fizycznie zachęcanie do odwiedzania fizycznych sklepów, nie zaś kierowani na strony sklepów internetowych w swoim urządzeniu.

A to może wzbudzić szereg komplikacji. Dotąd bowiem z dużym powodzeniem można było grać w Pokemon GO niezależnie od tego, jak bardzo zurbanizowany był okoliczny teren. Nietrudno sobie wyobrazić, że wraz z pojawieniem się sponsorowanych miejsc, największe łowy będzie można dokonywać np. w dużych galeriach handlowych.

Abstrahując już od tego, że liczba graczy może być tam w wyniku tej formy reklamy dość męcząca, to zastanawia także, na ile będzie ona skuteczna. Trudno bowiem liczyć na to, że gracz będzie zerkał na witryny sklepowe, zamiast śledzić rozgrywkę na ekranie smartfonu. Według niepotwierdzonych informacji, plany reklamowe wobec Pokemon GO ma między innymi McDonald's.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.