Routery FRITZ!Box są na rynku od 15 lat. Producent świętuje jubileusz

Routery FRITZ!Box są na rynku od 15 lat. Producent świętuje jubileusz18.03.2019 18:40
Redakcja

Producent routerów FRITZ!Box ma powód do świętowania. Okazuje się bowiem, że urządzenia z tym logo są już dostępne na rynku od 15 lat. To dobra okazja do podsumowania rozwoju firmy i zwrócenia uwagi, jakie cechy urządzeń są dla producenta najistotniejsze.

15 lat temu, dokładnie 18 marca 2004 r., firma AVM zaprezentowała na targach CeBIT nowe urządzenie FRITZ!Box. Dzień ten znaczy początek historii sukcesów urządzeń z tej linii, których znakiem rozpoznawczym jest szybki dostęp do Internetu i sprawna komunikacja sieciowa. Przez ostatnie 15 lat firma AVM regularnie prezentuje nowe modele FRITZ!Box, które zawsze dają swoim użytkownikom dostęp do najnowszych technologii i mnogości innowacyjnych funkcji.

Dla przykładu, FRITZ!Box 7390 dla linii VDSL, wypuszczony na rynek w 2009 r., nawet po upływie kilku lat był nadal w czołówce, obsługując nowe łącza VDSL z vectoringiem. W roku 2017, za sprawą FRITZ!Box 7590, producent wprowadził router, który do dziś jest produktem flagowym dla dostępów DSL, a który był w stanie obsługiwać szybką technologię supervectoring z prędkością 250 MBit/s, jeszcze zanim została zaoferowana przez dostawców usług. W roku 2010 r. na rynek wszedł pierwszy FRITZ!Box dedykowany sieciom kablowym. W 2018 r. FRITZ!Box 6591 Cable stał się pierwszym modelem, stosowanym w sieciach kablowych, który obsługiwał transmisję danych z prędkością do 1 GBit/s. Obecnie odpowiednie modele FRITZ!Box są dostępne dla wszystkich technologii dostępowych: DSL, sieci kablowych, światłowodowych i LTE.

Regularne aktualizacje systemu operacyjnego routerów FRITZ!Box, tj. FRITZ!OS, zapewniają stałą aktualność produktów. Dzięki systemowi FRITZ!OS, routery FRITZ!Box pełnią teraz również funkcję centrali inteligentnego domu Smart Home, która może integrować się z innymi produktami z rodziny FRITZ! w sieci WiFi o topologii mesh, aby zapewnić doskonałą komunikację bezprzewodową.

Lider rynku innowacji

Dzięki rodzinie produktów FRITZ!Box firma AVM stała się liderem na rynku niemieckim, zdobywając serca milionów użytkowników niezrównaną jakością, prostą obsługą i mnóstwem funkcji przydatnych w domowej sieci. Routery FRITZ!Box od 2004 roku są opracowywane w Berlinie, produkowane w UE i sprzedawane w ponad 40 krajach. Firma AVM zatrudnia obecnie 750 pracowników i w roku 2018 osiągnęła przychody w wysokości 520 mln EUR.

W Polsce routery FRITZ!Box są dostępne od samego początku ich stworzenia, czyli 15 lat. Polscy użytkownicy mają do dyspozycji oczywiście polską pomoc techniczną oraz polskie kanały social media: Facebook, strona www i Twitter.

A takie były początki

Po kilku udanych latach, naznaczonych kolejnymi sukcesami modemu FRITZ!Card dla cyfrowej telefonii ISDN, w roku 2004 firma AVM wypuściła na rynek pierwszy router FRITZ!Box. Ten pierwszy FRITZ!Box posiadał wbudowany modem DSL, zintegrowany z routerem i oferował dwa gniazda LAN oraz jeden port USB. W tym czasie maksymalna osiągalna szybkość transmisji danych przez połączenie DSL wynosiła 8 MBit/s przy pobieraniu i 1 MBit/s przy wysyłaniu danych. W tym samym roku, wkrótce po wprowadzeniu tego pionierskiego urządzenia, AVM zaprezentowała dwa inne modele: FRITZ!Box Fon ze zintegrowaną centralką telefoniczną dla telefonów stacjonarnych i VoIP oraz FRITZ!Box SL WLAN, pierwszy model oferujący WiFi w sieciach domowych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.