Rynek PC umiera? Toshiba zmuszona jest do poważnych zmian

Rynek PC umiera? Toshiba zmuszona jest do poważnych zmian25.09.2014 13:12

Na rynku PC od dłuższego czasu panuje zastój. Sprzedaż już nie spada, ale obecnie ten rynek nie jest opłacalny dla wszystkich producentów. Zalewie kilka dni temu informowaliśmy Was, że Toshiba prawdopodobnie zrezygnuje z tego rynku i postawi na rozwiązania biznesowe. Dzisiaj otrzymaliśmy oficjalne stanowisko firmy.

Japońska Toshiba ogłosiła, że planuje przyspieszyć tempo restrukturyzacji działu zajmującego się PC. Pozwoli to na skupienie się na rynku B2B, a także na kontrolowanych zmianach w dziale B2C, gdzie planowane kroki będą zmierzać do redukcji i ograniczeń działalności, w tym wycofania się z wybranych rynków. Dzięki tym zmianom Toshiba chce przede wszystkim zapewnić sobie lepsze wyniki finansowe. Firma ma duże plany związane z rynkiem biznesowym. Ma zamiar w obszarze B2B poszerzać swoją działalność o nowych klientów oraz nowe przedsięwzięcia. Toshiba planuje również rozwinięcie swoich produktów, od stacji roboczych po tablety oraz ma zamiar zweryfikować swoje kanały sprzedażowe dla klientów biznesowych.

Potwierdziły się też informacje, że Toshiba planuje brać udział w rozwoju Internetu Rzeczy. Będzie robiła to poprzez wykorzystanie swoich silnych stron na rynku technologii PC, takich jak: BIOS, systemy zabezpieczające, bezprzewodowe oraz typu High Density. Dodatkowo firma nadal będzie oferowała nowatorskie produkty i usługi Internetu Rzeczy w następujących obszarach: infrastruktura społecznościowa, chmura, opieka zdrowotna, urządzenia gospodarstwa domowego. Dzięki tym działaniom Japończycy chcą w pewnym stopniu uniezależnić się od dochodów pochodzących tylko ze sprzedaży sprzętu komputerowego.

Prognozy przewidują, że sprzedaż w dziale B2B ma wzrosnąć o połowę w ciągu dwóch najbliższych lat. Na rynku B2C Toshiba przekształci swój obecny model, który jest zależny od ilości sprzedaży. Niestety zmuszona jest do wycofania się z rynków, które nie przynoszą zadowalających zysków i zoptymalizowania działania w krajach, w których sprzedaż jest na niskim poziomie. W przyszłości Toshiba będzie koncertować się na rynkach krajów rozwiniętych. W dalszej kolejności, firma ma ograniczyć koszty związane z zaopatrzeniem i dystrybucją, poprzez zmniejszenie liczby platform.

Nowe zmiany w firmie będą wiązały się z redukcją zatrudnienia: w ciągu roku fiskalnego zostanie zwolnionych 900 pracowników, co stanowi ponad 20% personelu z działów PC, nie licząc fabryki. Ma to zmniejszyć koszty o ponad 20 miliardów jenów względem poprzedniego roku.

Toshiba nie jest jedyną firmą dla której sprzedać PC jest coraz mniej opłacalna. Samsung postanowił ograniczyć sprzedaż laptopów w Europie, jednak warto zwrócić uwagę, że nie zamierza sprzedawać fabryk. Koreańska firma nadal będzie monitorowała warunki panujące na rynku. Natomiast Sony postanowiło całkowicie pozbyć się swojego działu związanego z produkcją laptopów z serii VAIO. Czy naprawdę z rynkiem PC dzieje się coś niedobrego?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.