Samsung bada wpływ technologii na nauczanie, rodzice chcą więcej komputerów w szkole

Samsung bada wpływ technologii na nauczanie, rodzice chcą więcej komputerów w szkole19.02.2014 18:18

Niemalże każdy rodzic chce, żeby jego dziecko miało jak największe zdolności i potrafiło odnaleźć się w każdych okolicznościach. Problemem jest więc sytuacja, w której szkoła nie potrafi, bądź nie może, zapewnić swoim uczniom wystarczającego wykształcenia technologicznego i dostępu do nowego sprzętu. Owszem, sytuacja zmienia się powoli, o czym pisaliśmy w zeszłym roku, ale wiele wody upłynie jeszcze w rzece, nim system nauczania naprawdę zrobi postęp. Z drugiej strony jednak, różne badania pokazują, że ta konieczność posiadania nowych technologii przez szkoły wcale nie jest taka oczywista.

Według badania przeprowadzonego przez Samsunga, aż 2/3 rodziców w Wielkiej Brytanii uważa, że ich dzieci będą miały braki w umiejętnościach cyfrowych spowodowane niewystarczającym poziomem inwestycji w szkołach. Analizy wykazują wzrost wydajności uczenia się wśród uczniów, którzy mają dostęp do nowych technologii. Tak naprawdę tylko tyle możemy się dowiedzieć z tego badania. Nie wiemy o jakich pomocach naukowych mówi firma, ciężko też powiedzieć jakie rozwiązania ma na myśli pisząc o Inteligentnych klasach korzystających z szerokiej gamy rozwiązań edukacyjnych.

Mimo tego, że możemy napisać o wielu takich pomysłach, jak chociażby nauka programowania we wczesnych klasach, to jednak trudno powiedzieć, że należy wstawić komputery do szkół, bo to poprawi wyniki uczniów w nauce. Jeżeli weźmiemy wyniki badań z Rumunii, gdzie rząd zapewniał najbiedniejszym rodzinom granty po 200 euro na kupno komputera do domu, zgodnie z tezą, że komputer pomaga w nauce, to szybko się przekonamy, że to założenie jest bzdurą. Owszem, dzieci korzystały więcej z komputera, ale używały go przede wszystkim do grania, a nie do korzystania z programów edukacyjnych, które były dostępne za darmo.

W sieci możemy spotkać się z bardzo ciekawym blogiem akcji Szkoła 2.0, gdzie możemy poczytać o rozmaitych szkołach, które wprowadziły u siebie nowoczesne rozwiązania i jak to wpłynęło na uczniów i ich stosunek do nauki. Wizyta w jednej z lizbońskich szkół pokazuje bardzo rozsądne wykorzystanie laptopów na zajęciach. Wróćmy jednak do Polski, gdzie o pomyśle Laptop dla pierwszaka, pani Agata Wilam, założycielka Uniwersytetu Dzieci, wypowiedziała się, że nie wiemy w jaki sposób eksperyment będzie wprowadzany do szkół i co ma z tego wyniknąć. Chcemy wprowadzać komputery do szkół, a tak naprawdę można sypać anegdotami o tym, jak technologia jest w nauczaniu źle wykorzystywana, na przykład do łamania praw autorskich.

Cały czas jednak zmierzamy w kierunku rozwoju technologicznego. Kilka dni temu, w naszym kraju, powołano Radę Programową Szerokiego Porozumienia na rzecz Umiejętności Cyfrowych, która ma wspierać działania prowadzące do powszechnej edukacji cyfrowej. Na tym jednak się rzecz nie kończy, bowiem Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zdecydowało się wspierać naukę programowania. Gdybać można, czy nie skończy się to wprowadzeniem, jak w Estonii, lekcji programowania dla dzieci w wieku lat 7.

Dyrektorka IV Liceum w Toruniu uważa, że mamy już nadmiar technologii w szkołach, wskazuje także na braki w samodzielności uczniów. Oczekują oni, że wszystkie informacje poda im się gotowe, mają problemy z ich wyszukiwaniem. Według jej wypowiedzi, Dzieci znajdują czasem informacje, które zupełnie nie mają podstaw — i nie potrafią ich skorygować. Trudno odmówić jej racji, skoro nie od dzisiaj wiadomo, że wielu ludzi decyduje o jakości znalezionej informacji na podstawie wyglądu danej strony.

Podsumowując to wszystko, trudno zgodzić się z Samsungiem co do tego, że brak odpowiednich inwestycji w szkołach spowoduje u uczniów braki w wykształceniu technologicznym. Jeżeli, według badań przeprowadzonych w Ameryce, ponad połowa społeczeństwa posiada komputer, to spokojnie możemy założyć, że dzieci będą miały z nim styczność, a skoro 73% ludności posiada Internet, to pociechy nauczą się podstaw korzystania z niego. Zupełnie inną sprawą zaś jest to, czy będą potrafiły korzystać z obu tych rzeczy rozsądnie, a takich zdolności raczej nie wykształcimy u nich samym wprowadzeniem najnowocześniejszych sprzętów do szkół czy rozdając laptopy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.