Samsung Galaxy Fold ma problemy z ekranem. Pierwsze smartfony zepsuły się po kilku dniach

Samsung Galaxy Fold ma problemy z ekranem. Pierwsze smartfony zepsuły się po kilku dniach18.04.2019 11:20
Samsung Galaxy Fold, źródło: AP/Associated Press/East News

Składany Samsung Galaxy Fold od kilku dni jest już dostępny dla pierwszych recenzentów z zagranicznych redakcji. Testujący zwracają uwagę na sprawne działanie, wygodną obsługę wielu aplikacji i szybkie przełączanie pomiędzy ekranami. Niestety, w niektórych przypadkach już po dwóch dniach testów smartfon uległ uszkodzeniu – ekran przynajmniej częściowo nie działa.

Problematyczne okazuje się zagięcie oraz – co może być zaskakujące – wierzchnia, ochronna folia. Część testerów zdecydowała się ją zdjąć z wyświetlacza, gdyż, jak sugerują, wyglądała jak każda inna folia, która zabezpiecza ekran nowego urządzenia, a nawet odstawała nieco przy krawędziach. Okazuje się jednak, że jest to warstwa, której Samsung nie radzi odklejać (o czym docelowi klienci będą informowani, a recenzenci zostali pominięci), a służy dodatkowemu zabezpieczeniu.

W tym przypadku problemy z niedziałającym wyświetlaczem można więc uzasadnić, a zastanawiać się tylko nad jakością wykonania urządzenia. Przypomnijmy, Samsung Galaxy Fold kosztuje niespełna 2 tysiące dolarów, toteż odstająca przy krawędziach folia, która w założeniu ma pozostawać na ekranie przez cały czas użytkowania, może rozczarowywać.

Warto jednak wyraźnie zaznaczyć, że otrzymane przez redakcje egzemplarze to testowe urządzenia, a do klientów mogą ostatecznie trafić po dodatkowym dopracowaniu.

Ekran Galaxy Fold sprawia problemy także w innych przypadkach

Niestety, jak się jednak okazuje, ekran składanego Galaxy Fold bywa problematyczny także wtedy, gdy wierzchnia folia ochronna nie zostanie zdjęta. Na Twitterze pojawiają się wpisy testerów, których składane Samsungi również nie działają już tak jak powinny – ekrany wyświetlają artefakty, migają lub całkowicie zgasły mimo, iż ochronna folia pozostała na swoim miejscu.

Jeszcze inny przypadek opisuje serwis The Verge, zwracając uwagę na punktowe uszkodzenie ekranu w okolicy zagięcia. Tutaj wszystko wskazuje na to, że podczas składania urządzenia pod wyświetlacz dostał się okruch lub inny drobny element, który wygiął ekran i docelowo doprowadził do uszkodzenia i wyświetlania białych linii. Redakcja zaznacza przy tym, że podczas testów nie robiła z urządzeniem niczego nietypowego – było standardowo użytkowane i chowane do kieszeni.

Samsung przyjrzy się sprawie

W sprawie zepsutych wyświetlaczy składanego Galaxy Fold redakcji The Verge udało się skontaktować z Samsungiem. Producent przyjrzy się sprawie, ale jednocześnie potwierdza, że w części przypadków źródłem problemu bez wątpienia było odklejenie wierzchniej folii ochronnej.

Do redakcyjnych testów została dostarczona ograniczona liczba wczesnych próbek Galaxy Fold – czytamy w oświadczeniu. Otrzymaliśmy kilka zgłoszeń dotyczących głównego wyświetlacza na dostarczonych próbkach. Dokładnie sprawdzimy te przypadki, aby ustalić przyczynę sprawy (...) Główny wyświetlacz Galaxy Fold ma górną warstwę ochronną, która jest częścią struktury wyświetlacza zaprojektowaną w celu ochrony ekranu przed niezamierzonymi zarysowaniami. Usunięcie warstwy ochronnej lub dodanie klejów do głównego wyświetlacza może spowodować uszkodzenie. Zapewnimy, że nasi klienci zostaną o tym wyraźnie poinformowani.

Samsung Galaxy Fold, źródło: materiały prasowe Samsung.
Samsung Galaxy Fold, źródło: materiały prasowe Samsung.

Chociaż reakcja Samsunga jest szybka, a testowe egzemplarze z wczesnego etapu produkcji mogą stanowić uzasadnienie problemów, w sieci już teraz nie brakuje nawiązań do wpadki Samsunga z samozapalającymi się akumulatorami modelu Galaxy Note 7. Przypomnijmy, model ten miał wadę konstrukcyjną, w wyniku której ostatecznie przerwano sprzedaż, a egzemplarze, które trafiły wcześniej do klientów zostały zdalnie dezaktywowane.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.