Samsung Galaxy S6 nie ustanowił rekordu, ale 10 mln to świetny wynik

Samsung Galaxy S6 nie ustanowił rekordu, ale 10 mln to świetny wynik19.05.2015 18:48

Samsung Galaxy S6 wraz z Galaxy S6 Edge sprzedał się w 10 milionach egzemplarzy. To naprawdę świetny wynik. Jednak czy Samsung ma powody do zadowolenia? Poprzednie modele – Galaxy S5 i S4 miały lepszy start, a przecież były wykonane z plastiku, a autorska, ociężała nakładka na Androida była dla nich wyzwaniem.

Najnowszy model Samsunga z najwyższej półki, czyli Galaxy S6 na rynku pojawił się w dwóch wersjach – zwykłej i Edge posiadającej zakrzywiony ekran. Przyniósł on długo wyczekiwany powiew świeżości. Producent zadbał o lepszą jakość wykonania, a także zoptymalizował nakładkę na Androida. Wyeliminowanie najczęściej wymienianych wad poprzednika miało przynieść sprzedaż na zadowalającym, wysokim poziomie.

Według najnowszych danych sprzedaż Galaxy S6 i S6 jest wysoka, ale na pewno niezadowalająca dla południowokoreańskiej firmy. Oba urządzenia 10 kwietnia trafiły do sprzedaży w 20 krajach. Od tego czasu rozeszły się w 10 mln egzemplarzy. Trzeba przyznać, że liczba robi wrażenie. Jak najbardziej możemy mówić o dużym sukcesie. Jednak wystarczy spojrzeć na wyniki osiągnięte przez poprzedników, aby się zastanawiać, czy faktycznie nowe podejście przyniosło oczekiwane rezultaty. Galaxy S5 w 25 dni sprzedał się w 11 mln egzemplarzy, a Galaxy S4 w 10 mln. Natomiast Galaxy S6 na sklepowych półkach znajduje się już od ponad miesiąca.

Początkowa niska sprzedaż nie musi oznaczać, że ogólny wynik będzie niższy. Ponownie należy spojrzeć na rezultaty poprzedników. Galaxy S5 mimo początkowego świetnego startu, ostatecznie osiągał sprzedaż na poziomie o 40% niższym niż Galaxy S4. W związku z tym nowy smartfon Samsunga może mieć tylko początkową zadyszkę, a po roku dowiemy się, że ogólna sprzedaż była lepsza. Początkowe wyniki nie muszą dokładnie odzwierciedlać dalszego zainteresowania urządzeniem. Warto zauważyć, że analitycy twierdzą, że Samsung może utrzymać wysoką sprzedaż, osiągając w tym roku 50 mln sprzedanych egzemplarzy, co byłoby bardzo dobrym wynikiem.

Jak wygląda sytuacja u innych? HTC z pewnością nie ma powodów do zadowolenia, najnowszy model sprzedaje się naprawdę słabo. Według analityków w tym roku ma rozejść się w 4,5 mln egzemplarzy. Topowy smartfon LG z poprzedniego roku – G3 do tej pory znalazł około 10 mln nabywców. Natomiast pojawią się głosy, że G4 może nie zbliżyć się do tego rezultatu. Producenci mogą więc pozazdrościć Samsungowi osiąganych wyników. Jeszcze bardziej odstają oni od Apple. Przypominamy, że w ciągu trzech pierwszych dni nowe iPhone’y ustanowiły rekord, rozchodząc się w 10 mln sztuk.

Początkowa niższa sprzedaż Samsunga Galaxy S6 względem poprzednika nie oznacza, że mamy do czynienia z gorszym urządzeniem. Z recenzji jakie powiły się w sieci dowiemy się, że jest wręcz przeciwnie. Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge chwalone są za lepszą jakość wykonania i świetnie działającego Androida. Niska sprzedaż spowodowana jest przez inne czynniki, chociażby wysoką cenę. Nie należy zapominać o konkurencji z Chin, która jest coraz silniejsza, a jej oddech na plecach czują wszyscy więksi producenci. Dodatkowo nowe modele Samsunga muszą walczyć ze swoimi poprzednikami. Mimo sporych zmian, wielu użytkowników nie widzi sensu w zmianie Galaxy S5 czy S4 na nowszy model. Ich obecne urządzenia w zupełności im wystarczają.

Włożono sporo pracy, aby Galaxy S6 i S6 Edge zaoferowały jakość do tej pory niespotykaną wśród smartfonów Samsunga. Może niepotrzebnie, w końcu sprzedają się gorzej od poprzedników. Nie, to właśnie nowe podejście sprawiło, że Koreańczycy utrzymali wysoką sprzedaż, dla wielu innych producentów nieosiągalną. Prawdopodobnie jeśli Samsung wypuściłby tylko polepszoną wersję Galaxy S5, to mógłby pomarzyć o sprzedaniu 10 milionów egzemplarzy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.