Samsung: nie stosujemy ekranów AMOLED z recyklingu w nowych urządzeniach

Samsung: nie stosujemy ekranów AMOLED z recyklingu w nowych urządzeniach08.12.2014 15:16
Redakcja

W sieci pojawiły się plotki i zdjęcia mówiące o tym, że Samsung w swoich smartfonach może stosować wyświetlacze AMOLED pochodzące z recyklingu. Byłaby to bardzo niedobra wiadomość dla klientów firmy, oznaczałaby ona bowiem, że urządzenia z takimi ekranami mogą ulec awarii niedługo po okresie gwarancyjnym. Południowokoreański producent szybko te zarzuty zdementował, ale niektóre fakty budzą pewne wątpliwości.

Zdjęcia i niedostępny już film, jakie przed kilkoma dniami lotem błyskawicy obiegły social media miały przedstawiać fabrykę Samsunga i pracowników, którzy w produkcji nowych urządzeń wykorzystują wyświetlacze typu AMOLED pochodzące z recyklingu. Reakcja producenta była bardzo szybka: zdementował on te doniesienia, zaprzeczył, jakoby zdjęcia pochodziły z którejkolwiek z jego fabryki, a także zaznaczył, że do nowego sprzętu nigdy nie trafiają części wcześniej używane bądź w jakiś sposób uszkodzone. Firma przyznała zarazem, że owszem, istnieje możliwość montowania gorszego jakościowo wyświetlacza, ale tylko w przypadku dokonywania naprawy.

Dotyczy to sytuacji, w których klient chce naprawić uszkodzony ekran w swoim smartfonie, a wada nie wynika z winy producenta. Wtedy jest ona odpłatna i Samsung oferuje dwie możliwości: pierwsza to użycie nowego, drogiego wyświetlacza, druga to wybór elementu odnowionego. Oczywiście ten drugi wybór jest znacznie tańszy, ale takie wyświetlacze nie cechują się już taką żywotnością, jak zupełnie nowe. To może oznaczać natomiast kłopoty – nie od dziś wiadomo, że sporo użytkowników narzeka na niektóre niedoskonałości AMOLED-ów. Należą do nich przede wszystkim wypalanie się ekranu (piksele tracą znacznie na kontraście), a także ciemne plamy widoczne na ekranie bez zewnętrznego źródła światła. Zastanawiać może także stosowanie matryc z układem subpikseli typu PenTile: nie oferują one tak dobrej jakości obrazu jak RGB, są jednak stosowane przez Samsunga od dłuższego czasu. Powodem miałaby być chęć wydłużenia żywotności, ale nie potwierdza się to w praktyce – takie wyświetlacze także się wypalają.

Faktem jest jednak to, że Samsung ma pewne problemy z zapewnieniem odpowiedniej ilości wyświetlaczy na rynku. W jego ofercie znajduje się ogromna ilość urządzeń, jest to także firma, która na rynku smartfonów jest jedną z najczęściej wybieranych przez klientów. Problem ten jest znany już od kilku lat, a przykładem praktycznym np. historia nieco leciwego już modelu Galaxy Nexus S. Początkowo był on tworzony podobnie jak pierwsza edycja Galaxy S tylko w wersji z wyświetlaczem Super AMOLED. Po niedługim czasie producent rozpoczął produkcję zmodyfikowanego modelu z ekranem Super Clear LCD przygotowanego z myślą o rynku europejskim. Teoretycznie dla zaproponowania go w niższej cenie, ta jednak wcale niższa nie była.

Oczywiście możliwe, że całe to zamieszanie to tak naprawdę czarny PR i nieuczciwe zagranie ze strony konkurentów. Nie byłoby w tym nic dziwnego – Samsung znajduje się obecnie w trudnej sytuacji, udział na rynku i zainteresowanie klientów spada, konkurencja może więc wykorzystać sytuację i dobić Koreańczyków. Miliony zadowolonych klientów na całym świecie oznaczają z kolei, że AMOLED-y nie mogą być aż tak złe, jak co niektóre osoby uważają. Jak każdy rodzaj wyświetlacza, mają swoje wady i zalety.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.