Samsung ogranicza czas użytkowania darmowych skórek do 14 dni. I nie, nie chodzi o zarobek

Samsung ogranicza czas użytkowania darmowych skórek do 14 dni. I nie, nie chodzi o zarobek16.11.2018 16:19

Przez ostatnie lata skórki graficzne stały się typową metodą personalizacji interfejsu Androida. Korzystali z nich także posiadacze smartfonów Samsunga z nakładką TouchWiz. Ale teraz ma się to zmienić. Koreański producent ogłosił, że wraz aktualizacją systemu do wersji 9.0 z każdej darmowej skórki będzie można korzystać tylko przez 14 dni, po czym zostanie przywrócony wygląd domyślny.

Zapewne pomyśleliście teraz, że chodzi o zarobek. Otóż nie, a przynajmniej nie w sposób bezpośredni. Przedsiębiorstwo nie zamierza pobierać żadnej opłaty za przedłużenie dopuszczalnego okresu. W ogóle nie zakłada takiej możliwości. Celem jest natomiast popularyzacja nowego interfejsu One UI, który ma zostać wdrożony razem z Androidem 9.0 Pie i – jak zapewniają Koreańczycy – znacząco ułatwić korzystanie z urządzenia przy użyciu jednej ręki.

Tak na temat One UI pisał Oskar Ziomek:

Samsung One UI to zupełnie nowe podejście do obsługi smartfonów. Producent zdecydował się zaprojektować nowy interfejs w taki sposób, by był wygodny podczas obsługi jedną ręką. Z tego powodu część opcji standardowo umieszczanych przy górnej krawędzi ekranu została przeniesiona na dół, z kolei pierwszy element na liście (np. w aplikacji do obsługi SMS-ów) pojawia się mniej więcej w 2/3 wysokości wyświetlacza, by był w zasięgu kciuka.

Oczywiście skórki płatne pozostaną i nie zostaną ograniczone czasowo, ale Samsung najwyraźniej ma świadomość, że ich użytkownicy stanowią niszę. Osobiście nie znam nikogo, kto korzysta z płatnej skórki dla Androida. Znając życie, większość z konieczności pozostanie przy klasycznym One UI.

Wciąż nie wiadomo tylko, na czym polega narzucony limit. Czy firma zamierza na stałe blokować dostęp do danej skórki, czy może wymuszać jedynie jej ponowną aktywację, ograniczając się najwyżej do wyznaczenia okresu karencji? To kwestia otwarta. Tak czy inaczej, tendencja zdaje się być jasna: promocja One UI za wszelką cenę. Przyznajcie, właśnie zapachniało metodami pewnej firmy z Redmond, z którą Samsung od jakiegoś czasu „zacieśnia współpracę”.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.