Samsung rezygnuje z Knoxa. Google powalczy o klientów biznesowych (aktualizacja)

Samsung rezygnuje z Knoxa. Google powalczy o klientów biznesowych (aktualizacja)10.07.2014 16:08
Tomek Kondrat

Samsung rezygnuje z Knoxa. Po 18 miesiącach wytężonej pracy i wydaniu astronomicznych kwot, koreańska firma porzuca swoją technikę na rzecz rozwiązania zastosowanego w najnowszym Androidzie L. Zrezygnowanie z Knoxa wiąże się ze stratami w sprzedaży, która spadła o 10% w ciągu ostatniego kwartału.

Knox jest platformą, która pomaga klientom biznesowym w zabezpieczaniu najważniejszych danych. Znalazła ona miejsce w najnowszych flagowcach firmy takich jak: Samsung Galaxy S5 czy generację starszy S4. O zaletach Knoxa mieliśmy okazję również usłyszeć podczas niedawno zakończonego HotZlotu. Wiele się jednak od tego czasu zmieniło i według Forbesa Samsung rzuca ręcznik, poddając się w wyścigu o bezpieczeństwo klientów biznesowych. Z ogółu 87 milionów urządzeń wyposażonych w Knoxa, tylko 1,8 miliona aktywnie go używało. Jest to stan na maj tego roku, jednak dość dokładnie obrazuje skalę problemu, z którym zmaga się Samsung. Sprawie nie pomaga fakt, że Knox został właśnie zatwierdzony przez Departament Bezpieczeństwa USA.

Podczas konferencji Google I/O, Sundar Pichai, główna postać Androida, opowiadał o udziale Samsunga w tworzeniu bezpiecznego systemu operacyjnego. Wydawać by się mogło, iż współpraca między tymi dwiema firmami kwitnie. Prawda jest jednak inna i oczywiście chodzi o pieniądze. Knox stał się zagrożeniem dla Google, które może wykorzystać podobne rozwiązanie u siebie i, rzecz jasna, przekuć je na spory zysk. Amerykański gigant chce z impetem wejść w rynek biznesowy, a pomóc ma w tym przejęcie firmy Divide, które miało miejsce w tym roku. Knox zbytnio komplikuje sprawę, gdyż jest zarezerwowany tylko dla Samsungów, a jak wiadomo, chrapkę na klienta biznesowego mają takie firmy jak HTC, LG, Sony, nie wspominając o całym rynku chińskim.

Google będzie musiało wspiąć się na wyżyny marketingu, aby dotrzeć do biznesmenów. Obecnie sporym problemem do wejścia w tę gałąź rynku jest zapewnienie dużego wsparcia dla urządzeń. Aktualizacje dla wszystkich brandowanych urządzeń są udostępniane ze sporym opóźnieniem, jeśli w ogóle. Wiąże się to z koniecznością pracy nad nakładką systemową oraz usunięciem wszelkich błędów powstałych po mniejszej lub większej aktualizacji systemu. Google jest w stanie zapewnić łatki bezpieczeństwa szybciej, dzięki zastosowaniu Serwisów Google Play. Pichai będzie musiał jednak wykazać się nie lada przebiegłością, aby Android stał się nowym BlackBerry.

Aby skutecznie powalczyć o obecnych posiadaczy iPhone'ów, Google musi skupić się na zredukowaniu fragmentacji oraz na jak największym zabezpieczeniu systemu, który, mimo iż jest w miarę bezpieczny, zmaga się z licznymi atakami. A to coś, co skutecznie odstrasza biznesmenów.

Aktualizacja, 11.07.2014 11:45

Powyższe informacje okazały się nieprawdziwe i zostały opublikowane zbyt pochopnie, bez należytego potwierdzenia u źródła. W osobnym materiale publikujemy stosowne wyjaśnienia.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.