Samsung zainwestuje w Windows Phone i znacznie ograniczy nakłady na Androida

Samsung zainwestuje w Windows Phone i znacznie ograniczy nakłady na Androida12.01.2015 16:00
Redakcja

Choć Samsung stanowi lidera, bądź bardzo mocnego gracza w wielu dziedzinach, jego sytuacja na rynku smartfonów i tabletów jest coraz gorsza. Okazuje się ona tak zła, że przyszedł najwyraźniej czas na plan awaryjny, którym jest… Windows Phone. Według najnowszych doniesień, korporacja jest zainteresowana systemem Microsoftu i zamierza w niego w tym roku zainwestować.

Wbrew temu co możemy zobaczyć na różnego rodzaju targach, czy w sklepach z elektroniką, sytuacja południowokoreańskiej firmy jest coraz gorsza: od pięciu miesięcy notuje ona spadki, a zysk za ostatni kwartał 2014 roku był o aż 37% niższy niż w roku ubiegłym. Rok ten pokazał więc, że strategia polegająca na zalewaniu rynku coraz to nowszymi urządzeniami z każdego segmentu cenowego jest dobra tylko na krótką metę: pomimo prezentacji kilku ciekawych rozwiązań, niewiele to tak naprawdę firmie przyniosło i na rynku smartfonów jej udziały spadają z dnia na dzień.

Rozwiązaniem tego problemu może być Windows Phone, a przynajmniej tak uważa jeden z pracowników firmy, z którym wywiad przeprowadził portal Korea Times. Wszystko to kosztem Androida, bo w 2015 roku podstawą będzie zmniejszenie ilości nowych modeli z tym systemem o nawet 30% w porównaniu do roku ubiegłego. Zamiast nich na półki sklepowe trafić mają modele z systemem Microsoftu, a firma jest nim bardzo zainteresowana. Co prawda Android jest platformą bardzo dynamicznie rozwijającą się, ale zarazem trzeba przyznać, że nie jest to produkt tak otwarty, jak niektórym się wydaje – całość z znacznej mierze opiera się na usługach Google, rezygnacja z nich jest więc raczej poza zasięgiem firmy, której klienci korzystają ze sklepu Play, YouTube czy Gmaila. Zupełnie innym klientem docelowym są bowiem osoby decydujące się na kupienie sprzętu Samsunga, a zupełnie innym np. Xiaomi.

Pracownicy Samsunga jeszcze kilka dni temu informowali, że np. wszystkie Smart TV tej firmy produkowane w 2015 roku będą działały w oparciu o Tizen OS, ale wiele wskazuje na to, że firma sama z siebie nie wierzy w sukces tego systemu. Świadczyć mogą o tym liczne opóźnienia przy jego rozwoju, a także ciągłe skupianie się na Androidzie zamiast promowania swojego rozwiązania. Budowa własnego systemu z aż tyloma użytkownikami na całym świecie oczywiście jest możliwa i w zasięgu ręki tej firmy, ale najwyraźniej jej władze doszły do wniosku, że czas na zmianę planów i dywersyfikację zysków z branży mobilnej. Windows Phone, który zaistniał już w jakiś sposób w świadomości użytkowników wydaje się interesującym wyborem, tym bardziej, że Microsoft zachęca do jego wykorzystania np. poprzez zniesienie opłat licencyjnych.

Jak do tej pory wkład Samsunga w rynek związany w platformą Windows Phone był dosyć mizerny. Ponad cztery lata temu pokazano pierwsze modele Focus i Omnia 7, później nowsze Focus S, Focus 2 i Omnia W, ale w żadnym razie nie były to urządzenia przełomowe. Koniec 2012 roku to prezentacja Samsunga ATIV S – modelu niemal bliźniaczego, co bardzo udany Galaxy S3. W tym przypadku firma była lepsza nawet niż Nokia, bo potrafiła zaprezentować interesujący produkt w dobrej cenie zaraz po premierze Windows Phone 8. Na tym się jednak skończyło, innych urządzeń od tamtego czasu nie widzieliśmy. Bardzo możliwe, że sytuacja zmieni się w następnych miesiącach. Nie wiadomo w jaki segment rynku uderzy Samsung, ale niezależnie od tego, krok ten pomoże zdobyć popularność systemowi Microsoftu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.